پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اوج‌گیری ورود مسافران نوروزی به استان و بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زنگ خطر ورود به پیک هفتم به صدا درآمده است.

به گزارش دیارجنوب، دکتر حسن ملکی‌زاده در این ارتباط اظهار کرد: بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضاهای بسته، اماکن گردشگری و تجاری باعث انتقال بیشتر ویروس کرونا شده و این تهدید وجود دارد که اگر مردم رعایت نکنند شاهد بحرانی مانند موج ششم خواهیم بود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه روزانه شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری‌ها در استان هستیم این زنگ خطری برای ورود به پیک هفتم خواهد بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد:بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی هم استانی‌ها و مسافران شرایط را به سمتی سوق خواهد داد که بعد از پایان تعطیلات نوروزیشاهد افزایش تعداد ابتلاها، بستری‌ها و در نهایت فوتی‌ها باشیم.

mosafer n
ملکی‌زاده گفت: استفاده از ماسک کاهش یافته و همین موضوع بسیار خطرناک است. از این رو مردم باید کماکان استفاده از ماسک و انجام واکسیناسیون را برای حفظ سلامت خود به صورت جدی ادامه دهند.
بنابر این گزارش، از امروز براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی با تغییر رنگ شهرستان تنگستان از زرد با خطر متوسط به نارنجی بار دیگر نقشه کرونایی استان به سمت به وضعیت پر خطر تغییر رنگ داد. همچنین با تغییر رنگ کرونایی شهرستان گناوه از زرد به آبی کم خطر کرونایی شمار شهرستان‌های آبی این استان در نقشه کرونایی به سه شهرستان افزایش یافت.
براین اساس شهرستان‌های دشتستان، کنگان و گناوه در وضعیت آبی کم خطر کرونایی، شهرستان‌های بوشهر، دیلم، دشتی، دیر، جم و عسلویه بدون تغییر رنگ همچنان در وضعیت زرد با خطر متوسط قرار دارند./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group