پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس شورای اسلامی شهر برازجان از تصویب بودجه 269 میلیاردی شهرداری و بازگشایی گذر دلگشا در سال آینده خبر داد و گفت: اجرای طرح کمربند سبز در برازجان مقرون به صرفه نیست.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، ارسطو قائدی روز دوشنبه 16 اسفندماه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بودجه پیشنهادی شورا و شهرداری برازجان برای سال آینده به مبلغ 250 میلیارد تومان بود که پس از بررسی ها، نیازسنجی و توانمندی های شهرداری نسبت به چهار سال گذشته، مبلغ 269 میلیارد تومان تصویب شد.
وی تنظیم و تصویب بودجه را مهمترین کار شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: بودجه جاری 120 میلیارد تومان مصوب شده که شامل هزینه های جاری شهرداری و حقوق پرسنل این مجموعه است.
رئیس شورای اسلامی شهر برازجان عنوان کرد: 149 میلیارد تومان بودجه برای پروژه های عمرانی و خدمات شهری تصویب شده که 45 درصد آن جاری و 55 درصد آن عمرانی است.

neshaste shora borazjan 1
وی، سیاست و ملاک عمل شورای ششم را اجرای پروژه های بزرگ عنوان کرد و گفت: امیدواریم در چهار سال پیش رو بتوانیم خدمات ارزنده و پروژه های شاخصی را به مردم ارائه کنیم.
قایدی با بیان اینکه رسانه ها یار و همراه همیشگی شورا هستند، افزود: مطبوعات باید نقد سازنده داشته باشند تا باعث رشد شهر و تلاش دوچندان مسئولین برای انجام خدمت رسانی شود.
وی توسعه مناطق کم برخوردار را اولویت شورا عنوان کرد و گفت: مبلغ 15 میلیارد تومان برای زیر سازی و آسفالت کوچه ها در سطح شهر درنظر گرفته شده که بیش از 3 میلیارد آن برای محله های حاشیه ای شهر از جمله اکبر آباد، والفجر و .. در نظرگرفته شده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر برازجان به تعدادی از پروژه های شاخص در سال 1401 اشاره کرد و گفت: احداث پیاده راه سلامت شمالی از میدان مجاهد تا شهدای گمنام، تکمیل سالن شهید سلیمانی، تعریض پل والفجر، اجرای گذر 28 متری شمال دره آردو، ادامه خضر تا ورودی شهر به سمت بوشهر، اجرای دیوار حفاظتی پشت مدرسه وحدت، اصلاح بلوار شهید مزارعی تا تختی، مسقف نمودن بازار روز، احداث ساختمان شورا و بازگشایی خیابان دلگشا از جمله پروژه های بزرگ در سال آینده خواهد بود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص بازگشایی گذر دلگشا در برازجان گفت: بازگشایی گذر دلگشا، ادامه خضر و انتهای خیابان دانشگر از اولویت های شهرداری است که با همت و تلاش این مجموعه در سال 1401 انجام خواهد شد.

neshaste shora borazjan 1
قائدی به تملک 20 پلاک موجود در خیابان دلگشا اشاره کرد و گفت: با اجرای این گذر و خیابان خضر، اتفاق خوبی در شهر برازجان رخ خواهد داد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر برازجان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دیارجنوب درخصوص جمعه بازار گفت: ما در بحث جمعه بازار در کنار ستاد هستیم و برای کمک و ساماندهی از لحاظ مالی دریغ نخواهیم کرد.
وی ادامه داد: ساماندهی جمعه بازار و جانمایی مکان از جمله نیازهای شهر است که همواره پیگیر این مسائل هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر برازجان در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درمورد عملکرد و شفافیت حسابرسی در شهرداری افزود: گزارش شهرداری را بصورت ماهیانه و شش ماهه  دریافت می کنیم و با بررسی های صورت گرفته تصویباتی انجام می گیرد که باید شهرداری آن را انتشار و به مردم ارائه دهد.
وی تصریح کرد: پیگیر انتشار گزارش وضعیت مالی از سوی شهرداری خواهیم بود تا برای مردم شفاف سازی شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر برازجان در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار ما درخصوص رضایت شورا از عملکرد شهردار برازجان گفت: شهردار تازه ورود کرده و پس از ارزیابی شش ماهه میتوان میزان رضایت را بیان کرد و بصورت جدی و محکم پشت شهردار شهرمان هستیم و درچهارجوب قانون حمایت خواهیم کرد تا با خدمت رسانی بهتر شاهد پیشرفت شهرمان باشیم.
قائدی در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار دیارجنوب درخصوص کمربند سبز در برازجان بیان داشت: شهرداری در این خصوص باید زمین های اطراف شهر را تملک و برای فضای سبز اقدام کند که با توجه به هزینه بر بودن، آبیاری و بسیاری از موارد قادر به انجام آن نیست.
وی به مصوبات صورت گرفته در سالجاری از لحاظ کمی و کیفی اشاره کرد و گفت: حمایت از نویسندگان، جانمایی برای بازنشستگان آموزش و پرورش در پارک شهر، حضور شورا در پویش 48 در 48، دیوارکشیها، بیلبورد شهدا در ورودی ها، رایزنی با بانک ها برای ارائه تسهیلات به تاکسیرانی و پرسنل کم بضاعت شهرداری،پیگیری اخذ مجوز برای کارگران کارتی، پارک دستغیب، خرید 200 اصله نخل برای جاده سلامت، تخفف 15 درصدی عوارض، تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه شهید سلیمانی به مبلغ 6 میلیارد تومان، لایروبی ها، خرید ماشین آلات از جمله این مورد است.
وی سوال یکی از خبرنگارن درخصوص شکایت یک عضو شورا از روند انتخاب شهردار برازجان را تایید کرد و گفت: در روزهای آینده جوابیه را اطلاع رسانی خواهیم کرد.
قائدی درخصوص حمایت از ورزشکاران گفت: در سالجاری مبلغ 100 میلیون تومان به تیم پارس برازجان، 500 میلیون به تیم پرسپولیس این شهر و 300 میلیون نیز به ستارگان دشتستان تعلق گرفت.

در پایان توسط رئیس و اعضای شورای شهر برازجان با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران تجلیل بعمل آمد.

neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 21neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1neshaste shora borazjan 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group