جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در برخی کالاها ۱۶۰ درصد افزایش قیمت در فرآیند توزیع را شاهد هستیم، ادامه داد: برخی کالاها چند دور می‌چرخد و باعث افزایش قیمت چند برابری کالا می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، عباس تابش صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالاها خبر داد و اظهار داشت: در این طرح قیمت کالا مشخص می‌شود و هزینه‌های تولید و درصد آن مشخص می‌شود و قیمتی که باید به دست مصرف‌کننده برسد مشخص خواهد شد.
معاون وزیر صمت گفت: این طرح در اجرای ماده ۲۳ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مصوب شده و دنبال شفاف‌سازی هستیم که قیمت تمام شده کالا چقدر است.
وی با بیان اینکه تنظیم بازار از ثبات شاخص‌های اقتصادی می‌گذرد، گفت:گاهی اوقات مسائلی مانند تحریم و دیگر مسائل روی اقتصاد تأثیر می‌گذارد؛ اینکه قیمت‌ها را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند حرفی درست است ولی در شرایط اقتصادی کشور باید حمایت کنیم از مصرف کننده و شاخص‌ها مقداری با عرضه و تقاضا متفاوت است.

tabesh emamjome 1

تابش با بیان اینکه تولیدکننده، شرکت پخش، دلال و واسطه و فروشنده خرد چهار گروه مخالف این طرح هستند، گفت: علت آن این است که پول زیادی به جیب این چهار گروه می‌رود.
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور با اشاره به اینکه در برخی کالاها ۱۶۰ درصد افزایش قیمت در فرآیند توزیع را شاهد هستیم، ادامه داد: برخی کالاها چند دور می‌چرخد و باعث افزایش قیمت چند برابری کالا می‌شود.
وی بر نظارت شبانه‌روزی بر اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: انتظار داریم بسیج هم بیاید وسط و دنبال کند؛ بین قیمت تولید و مصرف نباید اختلاف بیش از ۳۰ درصدی وجود داشته باشد و مردم باید اگر اختلافی دیدند گزارش دهند و مطالبه‌گری کنند.
تابش با بیان اینکه وظیفه داریم در اجرای این طرح محکم پای کار باشیم اظهار داشت: تولید و پخش را مکلف کردیم که این کار را انجام دهند؛ روی کالا باید قیمت تولیدکننده و قیمت مصرف‌کننده مشخص شود و درصدی که لازم است رعایت شود و مردم باید بتوانند قیمت کالا را استعلام کنند.

tabesh emamjome 1tabesh emamjome 1tabesh emamjome 1tabesh emamjome 1tabesh emamjome 1tabesh emamjome 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group