سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بوشهر با تاکید بر ضرورت راه اندازی مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در استان گفت: ۴۰ دوربین ثبت تخلف جاده ای در سطح استان تخریب شده است.

به گزارش دیارجنوب، الماس گشتاسبی روز سه شنبه 3 اسفندماه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بوشهر یکی از آرام ترین استان های کشور در حوزه جرائم انتخاباتی طی سال های مختلف شناخته شده است.
وی به تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم طی چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: این نهاد در حوزه فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضایی وظایف زیادی را بر عهده دارد که بخشی از آن در حوزه کلان کشور و قسمتی دیگر در استان پیگیری می شود.
گشتاسبی عنوان کرد: در سالجاری 30 برنامه مختلف در حوزه فرهنگی و اجتماعی به همت دادگستری استان بوشهر برگزار شده که مهمترین بخش این برنامه ها در حوزه خانواده است.

neshaste dadgostari b 1
وی طلاق را یکی از مهمترین آسیب ها در کشور دانست و افزود: طبق ارزیابی انجام شده با تشکیل هر پرونده ازاختلافات خانوادگی، 10 پرونده قضایی نیز ایجاد می شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر خاطر نشان کرد: خانواده بهترین بستر برای اصلاح جامعه است.
وی مهمترین عامل اصلی طلاق را عدم شناخت و کفایت زوجین عنوان کرد و گفت: موضوعاتی دیگر از جمله اعتیاد و مشکلات اقتصادی نیز از دیگر عوامل این موضوع است که بمنظور پیشگیری از این آسیب ها 150 کارگاه با همکاری علوم پزشکی استان بوشهربرای 1800 زوجین برگزار شد.
گشتاسبی با بیان اینکه در تمامی دادگاه های خانواده یک مشاور کنار قاضی وجود دارد، افزود: برای اطفال بزهکار پرونده شخصیت تشکیل شده و 9 روانشناس از سازمان روانپزشکی برای مشاوره اطفال آموزش دیده و در این حوزه فعالیت می کنند.
وی به برگزاری کارگاه آموزشی 23 مهارت تربیت فرزند در استان اشاره کرد و گفت: مراکز مهر خانواده برای ملاقات فرزندان طلاق راه اندازی شده تا بتوانند براحتی در این فضای آرام و بانشاط والدین خود را ملاقات کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر به برگزاری کارگاه مهارت زوجین ویژه متقاضیان طلاق با آموزش 560 نفر ساعت اشار کرد و افزود: در حوزه مشاوره قضایی در مرکز استان و شهرستان 15 مرکز مشاوره وجود دارد که 6 مورد آن درسالجاری اضافه شده است.
وی عنوان کرد: در سالجاری 3 کارگاه جداگانه بمدت 48 ساعت برای باز اجتماعی شدن زندانیان با عنوان "دوره هجرت" برگزار شد.

neshaste dadgostari b 1
گشتاسبی با بیان اینکه بوشهر تنها استانی است که مرکز ماده 16 ترک اعتیاد ندارد، افزود: راه اندازی این مرکز برای شهرستان های بوشهر و دشتستان ضرورت دارد.
وی به ضرورت راه اندازی در استان بوشهرتاکید کرد و گفت: همه مراکز استان ها از این مرکز بهره مند هستند و معتادان متهاجر در خیابان ها را جمع آوری کرده و مورد درمان قرار می دهند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر یادآور شد: در حال حاظر معتادان متهاجر بمدت سه ماه با همت بهزسیتی در مرکز ماده 15 که وابسته به بخش خصوصی است مورد درمان قرار گرفته اند.
گشتاسبی بیان داشت: در حوزه مشارکت های مردمی با تمامی گرو ه ها و ثمن ها جلساتی برگزار شده و مشکلات در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.
وی درخصوص تصادفات جاده ای عنوان کرد: نیازهای دوربین مدار بسته در سطح استان و شهرستان از موارد بسیار ضروری در حوزه امنیتی است که هنوز تکمیل نشده است.
گشتاسبی به 60 دوربین موجود در سطح جاده استان بوشهر اشاره کرد و گفت: 40 مورد از این دوربین ها تخریب شده است که با توجه به تاثیرگذاری آنها در تصادفات انتظار میرود در مراقبت از آنها دقت بیشتری داشته باشیم.
وی از شناسایی 900 راننده پرخطر در سطح استان بوشهر خبر داد و گفت: برای این رانندگان دوره های آموزشی تشکیل شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر خاطر نشان کرد: پیگیری بحث قضایی اسناد عادی و ثبت نشده در استان از مشکلات دیگر حوزه قضایی است که در این راستا بنگاه های املاک مورد آموزش قرار گرفتند.
وی افزود: اتاق های اصناف در استان باید بازرسی و نظارت بیشتری از املاک داشته باشند تا معملات ثبت رسمی شوند.
گشتاسبی در خصوص اراضی ملی در استان گفت: 513 هزارو 2 هکتار معادل 98 درصد از اراضی ملی استان بوشهر جانمایی شده است و 57 هزار و 499 هکتار معادل 98 درصد سند هم تثبیت و قطعی شده اند.
وی 10 جرائم برتر استان بوشهر را برشمرد و عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون سرقت 2.7 درصد کاهش، ضرب و جرح عمومی 3.5 درصد افزایش، صدمه بدنه غیرعمدی در تصادف 1.6 درصد کاهش، کلاهبرداری 1 درصد افزایش، توهین به اشخاص عادی13.7 درصد افزایش، تهدید 8.5 درصد افزایش، تحصیل مال از طریق نامشروع 2.3 درصد کاهش، انتشار افترا و تهمت 8.2 درصد افزایش، تخریب 1.4 درصد افزایش و خیانت در امانت با 3.5درصد کاهش یافته است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: بطور کلی آمار جرائم قضایی در استان بوشهر 3 درصد افزایش یافته است.

neshaste dadgostari b 1neshaste dadgostari b 1neshaste dadgostari b 1neshaste dadgostari b 1neshaste dadgostari b 1neshaste dadgostari b 1neshaste dadgostari b 1neshaste dadgostari b 1neshaste dadgostari b 1neshaste dadgostari b 1neshaste dadgostari b 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group