جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

با ایثار ماندگار خانواده دیری، اعضای جوان ۱۴ ساله جانی دوباره به بیماران نیازمند عضو بخشید.

به گزارش دیارجنوب به نقل ازخبرگزاری مهر، بیماران متعددی در سطح کشور هستند که مرگ و زندگی آنها به دقایقی بسته است و اگر عضو پیوندی برای آنها نرسد، ممکن است ساعتی دیگر در بین ما نباشند.
در این بین خانواده‌هایی هم هستند که پس از اعلام مرگ مغزی فرزندانشان حاضر می‌شوند اعضای بدن او را اهدا کنند تا زندگی دوباره‌ای را به هم‌نوعان او ببخشد.
ایثار ماندگار خانواده دیری باعث شد تا اعضای بدن علی واعظی جوان ۱۴ ساله دیری جانی دوباره به بیماران نیازمند اهدای عضو ببخشد.

isar
ایثاری ماندگار
رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ایثار ماندگار خانواده دیری برای اهدا اعضای جوان ۱۴ ساله خود خبر داد.
علیرضا باقری اظهار کرد: علی واعظی فرزند محمد که به علت تصادف دچار ضربه به سر شده بود علی رغم تلاش پزشکان متخصص در شیراز متأسفانه به علت شدت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شد و به دنبال تأیید مرگ مغزی این عزیز، با رضایت و ایثار خانواده مهربان و نوع‌دوست آن عمل اهدای عضو در بیمارستان ابوعلی سینا شیراز برای نجات جان ۴ هم‌وطن انجام شد.
وی بابیان اینکه با اقدام ایثارگرانه این خانواده، چند هم‌وطن از مرگ حتمی نجات یافتند تصریح کرد: کبد، هر دو کلیه و روده این جوان ۱۴ ساله دیری ساله برای پیوند به نیازمندان به دریافت عضو در بیمارستان ابوعلی سینا شیراز برداشت و به ۴ بیمار نیازمند به عضو اهدا شد.
رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ۹۰ اهدای عضو در این استان خبر داد و گفت: در سال جاری با هماهنگی تیم پیوند استان بوشهر ۴ مورد از برداشت عضو با رضایت خانواده‌های نوع‌دوست در شیراز انجام شده است.
نجات جان ۴ هم‌وطن
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت به خانواده داغدار واعظی گفت: علی واعظی دانش آموز پایه نهم که بر اثر سانحه تصادف ضربه مغزی شده بود با رضایت خانواده مهربان او اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.
احمد عبدالله زاده اظهار داشت: متأسفانه پس از تلاش ناکام پزشکان متخصص در استان فارس این دانش آموز دار فانی را وداع گفت و دردی جانکاه بر دل‌ها نشاند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر ضمن ابراز همدردی با خانواده این دانش آموز، از کار خیرخواهانه و فداکارانه آنان تقدیر کرد و گفت: پیوند اعضا تنها راه ادامه حیات برای بیماران مبتلا به نارسایی‌های پیشرفته است که ایثار و فداکاری این خانواده نوع‌دوست دیری با اهدا اعضای بدن فرزند دلبندشان باعث نجات جان ۴ هم وطن خود شدند.
این اهدای عضو افتخار ما است
محمد واعظی پدری که داغدار فرزند ۱۴ ساله خود است در گفتگو با خبرنگار مهر در شهرستان دیر اینگونه از ایثار خانواده بزرگ خود می‌گوید: علی مرا خدا برد و به این موضوع افتخار می‌کنم و تصمیمم بر این بود که اعضای بدن او را اهدا کنم تا خانواده‌های دیگر نجات پیدا کنند و این کار را برای رضای خدا کردم تا ابد هم آرامش دارم و فرزندم نیز راحت و آسوده است.
محمد واعظی با بیان اینکه با اعضای بدن فرزندم ۴ نفر که به گفته پزشکان دو نفر آنها اهل کرج، یک نفر اهل مشهد و دیگری اهل استان فارس بودند زندگی دوباره پیدا کردند و از همه می‌خواهم برای دل داغدار مادرش و روح فرزندم دعا کنند.
«علی» امانت بود
وی با بیان اینکه هیچکدام از بیمارانی که اعضای بدن فرزندمان را برای پیوند دریافت کردند ندیدم و نمی‌شناسم فقط برای رضای این کار را انجام دادیم اظهار داشت: خودم را جای پدر و مادر کسانی گذاشتم که دیگر جانی برای عزیزان‌شان نمانده و منتظر پیوند عضو هستند گفتم به جای اینکه بدن فرزندم را به خاک بسپارم آن را به بیماران نیازمند اهدا می‌کنم در آن لحظات سخت و جان کاه، به خدا گفتم راضی‌ام به رضای تو و هرچه تقدیرم باشد می‌پذیرم چون بر این باورم که علی من تا همیشه زنده است.
محمد واعظی پدر مرحوم علی واعظی در حالی که بغض گلویش را گرفته بود به آرامی اینگونه ادامه داد: علی مهربانم دست من و مادرش امانت بود من فرزندم را به خدا سپردم من وظیفه داشتم او را بزرگ کنم، فرزند من بالاتر از علی‌اکبر، امام حسین «ع» نیست.
پدر مرحوم علی واعظی گفت: امیدوارم اعضای پاک علی ام، برای هر فرد بیمار دریافت کننده‌ای مبارکش باشد لحظه به لحظه خدا را شاکرم و واقعاً از کاری که انجام داده‌ام خوشحالم و خدا را به حق علی اکبر امام حسین قسم می‌دهم که همه بیماران هر چه زودتر از تخت بیمارستانها ترخیص شوند.
مادر علی: فقط یک صلوات دادم
سیما صفری مادر علی واعظی اینگونه از تصمیمی که برای اهدا اعضای فرزندنش گرفته بود برای ما می‌گوید: همسرم و دیگر اعضای خانواده ام در بیمارستان بعد از تأیید مرگ مغزی فرزندم توسط پزشکان، این تصمیم را گرفتند و از موضوع اهدا برایم سخن گفتند و من هم در جواب انها گفتم هر چه صلاح اوست انجام شود برگه اهدای عضو را امضا کردم و تنها یک صلوات فرستادم و به خدای خود توکل کردم امیدوارم علی من خوشحال باشد و تا ابد آسوده در جای خود بخوابد.
این مادر داغدار ادامه می‌دهد: اصلاً نمی‌خواهم گریه کنم چون اجر تمام کارهایم از بین می‌رود فقط دعا می‌کنم برای بیمارانی که اعضای بدن علی مرا در بدن آنها قرار گرفته امیدوارم اعضای بدن جوان ۱۴ ساله‌ام مبارک این ۴ نفر باشد.
پدر و مادر مرحوم علی واعظی در سخنان پایانی خود از خانواده‌ها خواستند در صورت قطع امید پزشکان از بیمارشان حتماً به اهدا عضو اقدام کنند زیرا با این امر به چندین نفر دیگر زندگی دوباره می‌بخشند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group