چهارشنبه 29 فروردين 1403 | Wednesday 17 April 2024

بر اساس اطلاعات واصله، مصوب شده بود که در دولت هشتم شهرکی تحت عنوان «سیراف» در شهرستان کنگان جهت اسکان خانواده‌های کارکنان پارس جنوبی احداث شود؛ اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر مسؤولیت احداث آن را داشته و پس از ساختن این منازل باید تحویل وزارت نفت می‌گردید.

به گزارش دیارجنوب ، سینا ناجی: یکی از نعمت‌های خدادادی به استان بوشهر منابع عظیم نفت و گاز است که با آن می‌توان کشوری را اداره کرد؛ بعد از گذشت سال‌ها استان بوشهر از این نعمت الهی بهره‌ای چندان نبرده و هنوز هم بر سر اجرای مصوبه قانونی که حق اشتغال افراد بومی این مناطق را تضمین می‌کند بین مسؤولین استانی و کشوری مناقشه وجود دارد.

در تازه‌ترین اخبار حاصل شده با درخواست نماینده استان فارسی مواجه شده‌ایم که احداث منازل سازمانی شرکت نفت را در این استان طلب می‌کند. به سخن دیگر سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر از استان فارس خواستار انتقال احداث شهرک کارکنان نفت و گاز که قرار بود در شهرستان کنگان استان بوشهر احداث شود به شهر تابناک در حوزه انتخابیه خود شده است.

بر اساس اطلاعات واصله، مصوب شده بود که در دولت هشتم شهرکی تحت عنوان «سیراف» در شهرستان کنگان جهت اسکان خانواده‌های کارکنان پارس جنوبی احداث شود؛ اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر مسؤولیت احداث آن را داشته و پس از ساختن این منازل باید تحویل وزارت نفت می‌گردید.

 sahmkhahi hamjavar 1

نامه نماینده استان فارس به رئیس جمهور

در دولت یازدهم و دوازدهم به دلیل اعتقاد بیژن زنگنه وزیر وقت نفت به برون سیاری و حتی فروش منازل مسکونی روند این پروژه متوقف شد و حالا پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم یکی از نمایندگان استان فارس خواستار ایجاد این منازل سازمانی در این استان شده است.

نکته قابل‌ تأمل این است که گفته می‌شود این نامه در جلسه اعضای نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس با رئیس‌جمهور داده شده و تا به امروز نمایندگان بوشهر نسبت به این ماجرا واکنشی نداشته‌اند.

استان فارس که بعد از سال‌ها تلاش برای رسیدن به دریا ناموفق بود حالا درصدد تغذیه خود از طریق نفت و گاز است و با موافقت با این تصمیم بی شک شاهد احداث پالایشگاه در این استان باشیم و بعد از آن حق اشتغال و ...

 sahmkhahi hamjavar 1

ارجاع نامه به وزارت نفت توسط رئیس دفتر رئیس جمهور

مسئله جدی است

غلامحسین کرمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از وجود همچنین نامه‌ای اطلاعی ندارم اما در بحث کلی‌تر مسئله جدی است و استان فارس می‌خواهد سهمی از نفت و گاز استان بوشهر داشته باشد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان افزود: بدون شک همه نمایندگان استان بوشهر با همدلی باید جلوی این اتفاق را بگیرند.

وی عنوان کرد: در رابطه‌ با همین موضوع با استاندار بوشهر نیز صحبت‌هایی کردم و آقای محمدی زاده در جریان آن هستند.

کرمی خاطرنشان کرد: در این مطلب پای کل استان در میان است و ما نمایندگان به همراه نماینده ولی‌فقیه در استان و نیز نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین عوامل قوه مجریه باید جدی به میدان بیاییم.

 sahmkhahi hamjavar 1

"بوشهر" همسایه نفت در فقر (روستای صبا ۳ کیلومتری مناطق نفتی)

به گزارش فارس، اینکه استان‌های کشور بتوانند پیشرفتی داشته باشند اتفاق میمونی است اما با این شرایط که استان بوشهر خود در گیر مسائل انسانی و عمرانی است و همچنین بخواهند از حق طبیعی استان بوشهر ارتزاق کنند هر آیینه به‌دور از عدالت است.

البته باید خاطرنشان کرد که سال‌ها است در بوشهر از این حق قانونی نیز به طور کامل استفاده نمی‌شود و هر از گاهی وزارت نفت با صدقه دادن کمکی گدا پرورا نه به این منطقه و مردم صبور آن می‌کند.

صنعت نفت و گاز برای مردم استان بوشهر به‌ویژه شهرستان‌های جنوبی چیزی جز بیماری و دردی به نام دارابودن در عین فقیری نبوده است و حالا هم مطرح شدن چنین مساله‌ای نگرانی آنها را بیشتر کرده است.

از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین تمام عوامل سیاسی استان بوشهر انتظار می‌رود که با ورود جدی به این مسئله حق مسلم استان را حفظ و نه فقط حفظ از این منبع عظیم برای همین مردم استفاده حداکثری کنند.

منبع: فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group