جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان بوشهر از کشف تعدادی شی تاریخی مربوط به دوران قاجار و قبل از آن در سعدآباد شهرستان دشتستان خبر داد.

به‌ گزارش دیارجنوب، سرهنگ عبدالحمید حقانی روز سه‌شنبه به رسانه ها اعلام کرد: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر وجود اشیا تاریخی در سعدآباد دشتستان که در منزل شخصی نگهداری می‌شد، با دستور کار سریع و هماهنگی با پلیس پاوا و کسب مجوز لازم از دادستان شهرستان، با حضور در محل و بازرسی مورد نیاز، تعدادی شی تاریخی در این منزل کشف و ضبط شد.

ashya tarikhi
وی افزود: این اقلام شامل میل سرمه‌دان، حلقه مسی، مهره‌های رمالی، جرعه نوش، قاشق مسی، زبانه صندوقچه، تبرزین کوچک، کاسه مسی، لوح دایره‌ای طرح‌دار مسی و درب کاسه مسی بود که با نظریه کارشناسی اولیه مشخص شد که این اشیا مربوط به دوران قاجار و قبل از آن است.
سرهنگ حقانی ادامه داد: اشیا کشف شده برای حفاظت و نگهداری به موزه دشتستان منتقل شد تا شرایط برای جانمایی و بازدید عموم از آنها فراهم شود.
وی در پایان تاکید کرد: این فرماندهی در راستای حفظ و حراست از مواریث‌فرهنگی به طور ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی بوده و از تمام کسانی که علاقه‌مند به همیاری و همکاری با این یگان باشند استقبال می‌کند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group