شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی و دستگیری شخصی که با راه‌اندازی صفحه اینستاگرامی اقدام به رمالی و دعانویسی می‌کرد، خبر داد.

پايگاه اطلاع‌رسانی پليس ‌فتا: سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: در پي پایش فضای مجازی توسط تیم رصد این پلیس، کارشناسان با صفحه‌ای در اینستاگرام روبرو شدند که گرداننده آن با گذاشتن تصاویر فال‌گیری، رمالی و دعانویسی اقدام به تبلیغ و انجام این کار می‌کرد که به دلیل حساسيت موضوع، بلافاصله پرونده تشکیل و جهت رسیدگی در دستور کار کاراگاهان اين پليس قرار گرفت.

وی ادامه داد: در پی بررسي‌هاي اوليه و همچنين انجام اقدامات فني و تخصصي مشخص شد که دارنده صفحه اینستاگرامی با فریب کاربران فضای مجازی و به بهانه رمالی با اخذ وجه از آنان کلاهبرداری می‌کند.

fata

سرهنگ قهرمان طالع اظهار داشت: پس از تجميع اطلاعات به دست آمده و هماهنگي با مقام قضايي طي یک عمليات غافلگيرانه متهم در شهرستان اردبیل دستگير و به پليس فتا منتقل شد تا با تکمیل پرونده در اختیار قانون قرار گیرد.

این مقام انتظامي گفت: هموطنان عزیز ضمن توجه به این نکته که اطمینان کردن به صفحات و کانال‌های رمالی و فال‌گیری در فضای مجازی طبیعتاً عاقبت خوبی نداشته و علاوه بر ضرر مالی باعث از هم پاشیدن بنیاد خانواده‌ها خواهد شد، می‌توانند گزارشات خود را در خصوص اینگونه صفحات از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری و یا تماس با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group