جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه از خارج کردن ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر ماده شیمیایی قابل اشتعال، انفجار، سرطان زا و سمی از محوطه این بندر خبر داد.

داوود بهادری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دو هزار و ۴۰۰ لیتر ماده شیمیایی از نوع استیل کلراید که به عنوان پیش ساز مواد مخدر صنعتی متامفتامین (شیشه) و دارای قابلیت انفجار و اشتعال و سرطان زا و سمی بود با همکاری دستگاه های مرتبط از محوطه این بندر خارج شد.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده توسط تیم مدیریت بحران اداره بندر و دریانوردی، فرمانداری، اداره اطلاعات و سایر دستگاه های مربوطه این مواد در ۱۰۰ بشکه ۲۴ لیتری استیل کلراید به بیرون از محوطه بندر و خارج از شهرستان انتقال داده شد.

سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه تصریح کرد: این مواد شیمیمیایی که از قاچاقچیان کشف و ضبط شده بود در محوطه اداره بندر گناوه نگهداری می شد که با پیگیری های مستمر مسئولان منتقل شد.

بهادری گفت: این مواد شیمیایی که در ساخت مواد مخدر استفاده می شود در دمای بالا قابلیت انفجار و اشتعال بالایی داشت با توجه به گرمی هوای منطقه و به منظور جلوگیری از هر گونه خطر انفجار و حادثه ناگوار و حفاظت از جان کارگران و کادر اداره بندر و وجود خانه های سازمانی در محوطه خروج آنها امری ضروری بود که با پیگیری های صورت گرفته محقق شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group