جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: روند هوشمندسازی بندر بوشهر با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، محمد شکیبی‌نسب روز چهارشنبه دراین ارتباط اظهار داشت: در راستای هوشمندسازی بندر بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی در دست اجرا است.
وی از افزایش شتاب و سرعت اجرای برنامه‌های توسعه و بهره برداری چندین سامانه به منظور مدیریت هوشمند عملیات بندری- دریایی خبر داد و بیان کرد: هوشمندسازی بخش عمده فرآیندهای بندری با جدیت در دستور کار است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به برخی از فرآیندهای سیستم هوشمند از درج نامه‌های توقیفی، وکالت نامه و معرفی نامه در سامانه احراز هویت خدمات بندری خبر داد.

saderatkala
وی بیان کرد: یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های بندر بوشهر سامانه مدیریت تردد کامیون است که زمینه‌ساز ایجاد نظم و انضباط در تردد کامیونی، راهداری و پایانه حمل و نقل شده است.
حل معضل ترافیک
شکیبی‌نسب از حل یکی از معضلات شهر یعنی ترافیک در مسیرهای منتهی به بندر بوشهر با این سیستم خبر داد و بیان کرد: با این سامانه، هیچ کامیونی بدون مجوز بندر، از سوی راهداری و پایانه حمل و نقل به سوی بندر حرکت نمی‌کند.
وی با اشاره به اتصال سامانه مدیریت تردد کامیون به دوربین‌های پلاک خوان تاکید کرد: مجوز ورود کامیون‌ها به صورت هوشمند صادر و خروج آنها ثبت می‌شود که در شاخص‌های بندری، موجب کاهش خواب ناوگان در بندر شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: سامانه مدیریت تخلیه و بارگیری، سامانه نقشه آنلاین عملیات بندر، سامانه بانک قوانین و مقررات و سامانه مدیریت لنج‌ها از دیگر سامانه‌ها است./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group