پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

ناظر گمرک‌های استان بوشهر گفت: امسال ۱۴ میلیون و ۴۲۹ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شده و این سهم ۳۱ درصدی در میزان کل صادرات کشور دارد.

به گزارش دیارجنوب، علی سلیمانی عصر سه‌شنبه در نشست توسعه صادرات خیر نفتی استان بوشهر اظهار کرد: در ۶ ماه گذشته ۲۴ میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار کالا از کشور به بازارهای جهانی صادر شده است که از این میزان هفت میلیارد و ۴۸۱ میلیون دلار آن از گمرکات استان بوشهر بوده است.
وی بااشاره به اینکه گاز مایع، پلی اتیلن، کود اوره و میعانات گازی از عمده صادرات استان بوشهر بوده است یادآورشد: ۲۰ درصد از صادرات این استان کالاهای دیگر مانند محصولات کشاورزی، آبزیان و مواد معدنی تشکیل می‌دهد.
سلیمانی اضافه کرد: ۸۰ درصد از سیمان و کلینگر صادر شده است استان بوشهر تولیدات این استان بوده است.

saderat kalaa
مدیرکل گمرک‌ بوشهر اعلام کرد: در نیمه نخست امسال درآمد گمرک این استان با رشدی نزدیک به ۳۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
وی یادآورشد: بیشترین صادرات از استان بوشهر به چین، امارات، هند، آفریقای جنوبی و ترکیه بوده است.
سلیمانی اضافه کرد: ارزش واردات به گمرکات بوشهر نیز در این مدت ۹۳۴ میلیون دلار بوده که نسبت به پارسال ۶۵ درصد افزایش یافته و کشورهای چین، امارات، روسیه، هند فیلیپین و تایلند کشورهای مبدا بیشترین واردات به این استان بوده اند.
ناظر گمرک‌های استان بوشهر گفت: هر چند در زمینه تعیین تکلیف کالاهای متروکه در انبارهای استا بوشهر امسال انقلابی اتفاق افتاد اما کماکان فضای ناکافی برای ورود کالاها به گمرک‌های استان بوشهر با چالش‌ روبرو است.
وی افزود: ایجاد زیرساخت برای ورود و پهلوگیری شناورهای ۵۰ هزار تنی به بندر بوشهر از دیگر مسائلی است که به رونق واردات به این بندر بسیار موثر است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group