چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

همزمان با سراسر کشور؛ جشن عاطفه ها در یکهزار و ۸۰۰ مدرسه با مشارکت ۲۵۰ هزار دانش آموز استان بوشهر با شعار "با هم مشق محبت بنویسیم" آغاز شد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر روز دوشنبه در این آیین که در مدرسه دخترانه معینی بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: مرحله دوم جشن عاطفه ها با هدف ترویج فرهنگ نوعدوستی، ایثار، محبت در بین دانش آموزان و کمک به تامین نیازهای ضروری دانش آموزان نیازمند برگزار می‌شود.
محمدرضا میری اظهار کرد: برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدرسه‌ها نقطه شروع احسان و نیکوکاری است و انتظار می‌رود این احساس مسئولیت نسبت به قشر ضعیف جامعه تا پایان سال تحصیلی ادامه داشته باشد.
وی بیان کرد: هر پایگاه جشن عاطفه‌ها در مدرسه به عنوان یک پایگاه فرهنگی و معنوی قلمداد می‌شود.
میری یادآور شد: در این ارتباط امسال ۱۱۰ هزار پاکت مهر عاطفه‌ها در مدرسه‌های این استان برای جمع آوری کمک‌های دانش آموزان در سطح مدارس استان توزیع شده است.

jashne atefeha
میری ادامه داد: اساس فعالیت‌های کمیته امداد توانمندسازی مددجویان با فراهم کردن زمینه فکری و فرهنگی، آموزش مهارت، مدیریت درست زندگی به آنها و ترویج روحیه انفاق و نوع دوستی درجامعه است.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۱ هزار دانش آموز استان بوشهر زیر پوشش کمیته امداد هستند و قرار است کمک‌های جمع‌آوری شده هر مدرسه هر چه سریع‌تر در اختیار مدیر مدرسه برای توزیع میان دانش‌آموزان نیازمند قرار گیرد.
میری گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده علاوه بر دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد، به دانش‌آموزان نیازمند دیگر نیز با همکاری مردم نیکوکار، بسیج سازندگی، شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر لوازم‌التحریر و پوشاک را نیاز دانش‌آموزان مورد هدف دانست و بیان کرد: نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به پایگاه‌های کمیته امداد و یا شمار حساب تعیین شده تحویل دهند.
وی اظهار کرد: سال گذشته از محل جشن عاطفه ها ۱۱ میلیارد تومان کمک دانش آموزان و خیران جمع آوری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هدف از برگزاری جشن عاطفه ها در مدرسه ها تقویت حس نوع دوستی و کمک به دیگران در دانش آموزان است.
علی موحدی افزود: فراهم کردن شرایط تحصیل برای همه دانش آموزان از وظیفه همه آحاد جامعه است که در این راستا همدلی و مشارکت مردم، دستگاه های اجرایی و خیران ضروری است.
وی با قدردانی از نیکوکاران و مشارکت دانش‌آموزان و اولیا آنان و قشرهای مختلف مردم و مسئولان در رسیدگی به زیرساخت‌های آموزش و پرورش افزود: ایجاد فرهنگ احسان و کمک به همنوعان در بین دانش‌آموزان از مهمترین هدف‌های برگزاری جشن عاطفه‌ها است.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: دانش‌آموزان به‌عنوان سرمایه‌های مهم اجتماعی جامعه است که توجه به این قشر یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.
رقیه زنگنه‌نژاد با تأکید بر ترویج فرهنگ همدلی و نوع‌دوستی افزود: ترویج فرهنگ نوع دوستی و برقراری عدالت اجتماعی مورد توجه ویژه قرار دارد.
در این مراسم هدایای جمع‌آوری شده بین دانش‌آموزان توزیع شد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group