سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان گفت: ۱۴ مورد تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌های این شهرستان رفع تصرف شده است.

به گزارش دیارجنوب، نعمت اله نجاتی روز دوشنبه ۱۱ مهر ماه با اشاره به اقدامات حوزه آب‌های زیرزمینی اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ با انجام اقدامات حفاظتی از برداشت غیرمجاز ۱۰ میلیون مترمکعب آب در این شهرستان جلوگیری به عمل آمده است و همچینن ۶ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه و همچنین ۳۲ مورد انتقال غیرمجاز آب جمع آوری شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر رفع تخلفات، به منظور جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید ۴۰ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز نیز در شهرستان دشتستان توقیف شده است.

tasarof roodkhane
مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان با تاکید بر استمرار جلوگیری از تخلفات حوزه آب عنوان کرد: هم اکنون ۶۰ مورد برداشت و انتقال غیرمجاز دیگر نیز در سطح شهرستان در حال بررسی حقوقی است و با همکاری دستگاه قضایی به زودی این تخلفات نیز رفع خواهد شد.
نجاتی حفاظت از منابع آب سطحی و صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها را نیز دیگر دستورکار مهم اداره متبوعش نامید و گفت: از فروردین امسال تا کنون ۱۴ مورد تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌های این شهرستان رفع تصرف شده و ۹۶۳۶ مترمربع از این اراضی آزاد سازی شده است.
وی یادآور شد: هفت مورد برداشت غیرمجاز مصالح از بستر رودخانه‌ها که منجر به تغییر مورفولوژی رودخانه‌ها و تشدید خسارات سیلاب می‌شوند، در شهرستان دشتستان شناسایی و متوقف شد./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group