سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از صدور سند مالکیت برای موقوفات این استان خبر داد و گفت: امسال تاکنون برای ۵۹ مسجد و حسینیه و ۱۰ بقاع متبرک استان سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش دیارجنوب، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور وقف را سنت الهی و میراث جاویدان دانست و اظهار داشت: وقف به جامعه خاصی تعلق ندارد، بلکه در همه ادیان و جوامع وجود دارد و همه آحاد جامعه از آن بهره‌مند می‌شوند.
وی نیت واقفان در استان بوشهر را مربوط به 56 نیت دانست و تصریح کرد: نیت 50 درصد موقوفات مربوط به عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر نشر معارف اسلامی، کمک به نیازمندان و فقرا، رسیدگی به دانش‌آموزان و دانشجویان، کمک به بیماران، طلاب علوم دینی و ساخت مراکز درمانی، علمی، آموزشی و دانشجویی از جمله نیت واقفان دانست.
اسماعیل‌پور وجود 139 امام‌زاده و 370 قدمگاه در استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بقاع متبرک شاخص استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری به قطب و مرکز فرهنگی تبدیل شده است.

sanad vaghf
وی از اجرا 12 طرح عمرانی در بقاع متبرکه استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در 8 هزار متر مربع بقاع متبرکه استان بوشهر کارهای عمرانی انجام شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اضافه کرد: در سال جاری 370 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در احیا موقوفات سرمایه‌گذاری شده است.
اسماعیل‌پور از تدوین اطلس بقاع متبرکه خبر داد و بیان کرد: اکنون 376 بقعه استان بوشهر در این اطلس قرار گرفته است.
وی از صدور سند مالکیت برای موقوفات این استان خبر داد و گفت: امسال تاکنون برای 59 مسجد و حسینیه و 10 بقاع متبرک استان سند مالکیت صادر شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر سرمایه‌گذاری در پرورش ماهی در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در اجرا این طرح با مشارکت بخش خصوصی 10 قفس در خلیج‌ فارس نصب و زمینه تولید یکهزار و 200 تن ماهی پرورشی فراهم شد.
اسماعیل‌پور مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: ساخت 370 واحد مسکونی و 50 واحد تجاری در اراضی موقوفات با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group