سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان بوشهر با اشاره به اختصاص اعتبارات اشتغال‌زایی از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه گفت: با تخصیص این اعتبارات طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و محروم افزایش یافته است.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ خلیل رفعتی صبح امروز 9 مهر ماه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: این تفاهم‌نامه برای توانمندسازی جهادگران و افرادی که در منطقه تحت آموزش جهادگران هستند در نظر گرفته شده است.
وی مهارت جوانان در مناطق روستایی و عشایری را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: وقتی گروه‌های جهادی در مناطق مورد هدف قرار می‌گیرند بر اساس نیاز و ظرفیت‌های موجود آن منطقه نیازهای آموزشی را بررسی می‌کنند و از طریق اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این نیازهای آموزشی و مهارتی تأمین می‌شود.
رفعتی آموزش افراد مستعد در مناطق روستایی و حاشیه شهرها را مورد اشاره قرار داد و افزود: آموزش اقشار مختلف مردم در مناطق روستای و حاشیه شهر در راستای هدف بسیج سازندگی اقدامات مهمی انجام شده که آموزش‌های لازم به افراد مورد نظر ارائه می‌شود.

eshteghalzaei
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر بیان کرد: هدف و پیامد انعقاد این تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد امنیت مناطق مرزی و روستای استان است که افراد این مناطق مستلزم و نیازمند آموزش هستند.
رفعتی با اشاره به اختصاص اعتبارات تبصره 16 برای اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی و آموزش گروه‌های جهادی در مناطق مختلف و پایگاه‌های مقاومت بسیج روستایی خاطر نشان کرد: ما با آمادگی کامل در این حوزه و با در اختیار گذاشتن مکان‌های مناسب پذیرای همکاری با آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش افراد مستعد خواهیم بود.
توانمندسازی مهارتی جوانان مناطق محروم، روستایی و عشایری
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با بسیج سازندگی گفت: در راستای تسریع و تسهیل مهارت‌آموزی در مناطق کمتر توسعه یافته به متقاضیان اشتغال و کار، تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش فنی و حرفه‌ای و بسیج سازندگی استان بوشهر منعقد شد.
عبدالمجید دراهکی، توانمندسازی مهارتی جوانان مناطق محروم، روستایی و عشایری را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه دانست و افزود: افزایش مهارت جوانان برای فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار، ارتقای مهارت شاغلان، صیانت از نیروی کار، کارآفرینی و افزایش بهره‌وری و همچنین توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.
وی گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی و ارتقای توانمندی سرمایه‌های انسانی به ویژه در روستاها و مناطق محروم و مرزی از طریق آموزش و بکارگیری مهارت در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر، استفاده از توان بسیج سازندگی در زمینه توسعه مهارت‌آموزی در شهرها و روستاها، کمک به جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها به واسطه ایجاد و ارتقای مهارت‌های شغلی، توسعه خلاقیت و نوآوری افراد با رویکرد اشتغالزایی را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه دانست.
دراهکی بر همکاری بسیج سازندگی و آموزش فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و اظهار داشت: همکاری و تعامل بین بسیج سازندگی و آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند آثار آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری و نداشتن توان فنی را کاهش دهد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر اضافه کرد: با افزایش توان مهارتی جوانان و بسیجیان گامی برای تحقق اهداف برنامه توسعه کشور، کاهش نرخ بیکاری و پیشبرد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برداشته می‌شود.
اختصاص 2 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در استان بوشهر
در همین حال معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از اختصاص 2 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 50 درصد این تسهیلات به گروه هدف برای تقویت طرح‌های اشتغال‌زایی و حمایت از بنگاه‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری پرداخت شده است.
علی باستین از اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبارات تبصره 16 قانون بودجه خبر داد و افزود: این اعتبارات که با سود 4 درصد و پرداخت اقساط 5 ساله پرداخت می‌شود تاکنون 10 درصد از محل این تبصره به جامعه هدف پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی، کارآفرینی و تولیدی در مناطق روستایی و محروم بر اساس ظرفیت‌های این مناطق اجرا می‌شود که در نقاط ساحلی طرح‌های ‌پرورش آبزیان از جمله کاهی و میگو مورد توجه ویژه قرار دارد.
معاون استاندار بوشهر توسعه صنایع فرآوری محصولات آبزی و کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: طرح‌های صنایع دستی، بومگردی و گردشگری نیز در اولویت پرداخت تسهیلات یاد شده قرار گرفته است./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group