سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

نماینده سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور گفت: ایجاد ژئو پارک در گنبد نمکی استان بوشهر ضمن جذب توریسم و گردشگر سبب آبادانی منطقه می‌شود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، طهمورث یوسفی در نشست با استاندار بوشهر ظرفیت‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: تهیه نقشه زمین‌شناسی و مطالعات ذخایر مواد معدنی یکی از اولویت‌ها است و اکنون تهیه نقشه زمین‌شناسی دشت دالکی در دستور کار قرار دارد.
وی از تهیه نقشه زمین‌شناسی بندر طاهری در جنوب استان بوشهر خبر داد و افزود: اجرای طرح مطالعات آلاینده زیست محیطی و تهیه نقشه رسوبی سواحل استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.

koohe namak b
نماینده سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور با اشاره به انجام عملیات ژئو فیزیکی هوایی، ژئو شیمی و اکتشافات عناصر لایه‌های رسوبی در استان بوشهر، گفت: شناخت زمین به عنوان بستر تمام فعالیت‌ها از جمله الزامات یک توسعه پایدار و همه جانبه است که در بخش زمین‌شناسی اقدامات مهمی در دست تهیه و اجرا است.
وی نقش ژئو پارک در جذب گردشگران و معرفی توانمندی و ظرفیت‌های معدنی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: گنبد نمکی در استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه زمین‌شناسی است که ایجاد ژئو پارک در این منطقه یک ضرورت است.
یوسفی با اشاره به اهمیت ایجاد ژئو پارک در گنبد نمکی بوشهر، گفت: تاسیس این ژئو پارک ضمن جذب توریسم و گردشگر سبب آبادانی منطقه می‌شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group