سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

به گفته محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی، نرخ مصوب روغن کاهش یافته و دلیل انجمن صنایع روغن برای این کار فروش محصولات است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از سلام نو، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: انجمن صنایع روغن اقدام به کاهش قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب کرده است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: انجمن صنایع روغن اقدام به کاهش قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب کرده است.
محمد قربانی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: انجمن صنایع روغن اقدام به کاهش قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب کرده است که ۱۰ درصد برای روغن‌های خوراکی و ۱۵ درصد برای روغن‌های صنف و صنعت که تحریک تقاضا داشته باشند و بتوانند محصولات خودشان را به فروش برسانند.

kala asasi
وی در خصوص عرضه شکر هم گفت: قیمت شکر در کارخانه طبق مصوب ۱۸ هزار تومان است و قیمت فله شکر حدود ۲۰ هزار تومان است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود: اگر شکر بسته بندی شود ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳ هزار تومان برای فرآیند بسته بندی که دارد قیمت آن افزایش می یابد.
وی تاکید کرد: همه طبق قانون موظفند که قیمت مصرف‌کننده درج کنند.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی هم تصریح کرد: قیمت روغن ۵ کیلویی نسبت به دو ماه اخیر که ۴۰۰ هزار تومان بود الان ۲۹۵ هزار تومان شده است و روغن مایع ۹۰۰ گرمی که ۶۸ هزار تومان بوده الان ۵۵ هزار تومان شده است.
قیمت برنج چقدر ارزان شد؟
رضا کنگری در خصوص قیمت برنج گفت: برنج ایرانی حدودا ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است و بار قدیم گران‌تر بوده و الان بار جدید حدودا ۴۰ الی ۴۵ هزار تومان شده است.
کنگری افزود: برنج ایرانی اعلا از ۹۰ هزار تومان تا ۱۱۵ تومان در بازار هست.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group