پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با صدور پیامی فرا رسیدن ۲۷ شهریور ماه، روز شعر ادب فارسی را به هنرمندان، شاعران و فارسی زبانان تبریک گفت.

به گزارش دیارجنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، در متن پیام وحید حیدری آمده است:
بدون تردید شعر در استان بوشهر جایگاهی بس رفیع و بزرگ دارد. عمق شعر دوستی مردم بوشهر ژرفنایی همچون خلیج فارس و بلندایی همچون رشته کوههای زاگرس دارد. این است که شعر در استان بوشهر ریشه در سایر هنرها زده و هر هنری که در استان بوشهر پا گرفته باشد و رشد کرده باشد ریشه ای در شعر و ادبیات دارد.

heidari farhang
کار سترگ روانشاد عالی نقی که نخستین شعر بومی استان را سرود و پدر شعر بومزاد لقب گرفت و محلی سرایی را به عنوان ژانر و سبکی در سرودن شعر پیش پای شاعران بوشهر قرارداد تا اینک که شاعران جوان در این نحله طبع آزمایی می کنند و شعر و فرهنگ شاعرانه بوشهری ها را به دل خانواده ها می برند را می توان با کار فایز دشتی مقایسه کرد که هر کس در هر گوشه ایران عاشق شده باشد و هجر یار گوشه چشم او را تر کرده باشد در ناخودآگاهش به دشتی آمده و با فایز هم‌صدا شده است.
روز 27 شهریور سالروز درگذشت شهریار شعر معاصر است. این فرصت را غنیمت شمرده و ضمن شادباش این رویداد بزرگ و مهم به همه شاعران عزیز هم استانی به خصوص مادران بوشهری که اولین اشعار جهان را از طریق لالایی و بعد قصه ها و افسانه ها در گوش ما زمزمه کردند شادباش می گویم.
در پایان ضمن تبریک مجدد این رویداد فرخنده به همه شاعران هم استانی، یاد و خاطره بزرگان شعر و ادب فارسی این استان و همه شاعران آیینی که تا ابد مدیون نوحه های بی بدیل آنها هستند و نیز دیگر شاعران درگذشته را گرامی می داریم.
باشد که عرق ریزان روح دیروز جهان امروز و فردایمان را روشن کند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group