سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۶ درصد کاهش به ۱۶۶۹ دلار و ۵ سنت رسید.

به‌ گزارش دیارجنوب، تورم بالاتر از حد انتظار در آمریکا در ماه اوت احتمال افزایش 100 واحدی نرخ بهره در اجلاس فدرال‌رزرو آمریکا در این هفته را افزایش داده و باعث کاهش قیمت طلا شده‌است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گران‌بها را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را توسط سرمایه‌گذاران پایین می‌آورد.
قیمت طلا در بیشتر روزهای ماه سپتامبر بالاتر از 1700 دلار در هر اونس بود، اما در پایان هفته گذشته به پائین‌تر از این سطح سقوط کرد.

tala gheymat
اجلاس فدرال‌رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد تا در مورد افزایش نرخ بهره تصمیم‌گیری شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا این‌بار بیشتر از 75 واحد نرخ بهره را بالا ببرد.
انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در هفته گذشته در مورد نرخ تورم، بازار کار و نرخ خرده‌فروشی در این کشور باعث شده برخی تحلیلگران افزایش نرخ بهره را 100 واحد پیش‌بینی کنند.
دراین‌بین، بانک مرکزی اروپا هم قصد دارد به روند افزایش نرخ بهره در ماه اکتبر و پس‌از آن ادامه دهد که بر قیمت فلزات گران‌بها ازجمله طلا تاثیر خواهد گذاشت. تحلیلگران انتظار دارند بانک مرکزی انگلیس در اجلاس این هفته خود نرخ بهره را بین 50 تا 75 واحد بالا ببرد.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.36 درصد کاهش به 1669 دلار و 5 سنت رسید. نقره با 0.15 درصد افزایش 19 دلار و 41 سنت معامله می‌شود و پلاتین با 0٫51 درصد کاهش به 905 دلار و سنت رسید./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group