سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۰ درصد افزایش به ۱۶۷۵ دلار و ۶ سنت رسید.

به‌ گزارش دیارجنوب، قیمت طلا در روز جمعه با احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اجلاس هفته آینده و همچنین بالا رفتن ارزش دلار کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی 2 سال گذشته رسید. اما قیمت هر اونس طلا امروز با 0.60 درصد افزایش به 1675 دلار و 6 سنت رسید.
با توجه به‌احتمال بالا رفتن سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا، برخی سرمایه‌گذاران سرمایه‌های طلای خود را فروخته و به سایر سرمایه‌ها مخصوصاً دلار روی آورده‌اند.
اخبار منفی اقتصادی ازجمله شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا احتمال بالا رفتن نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا را در اجلاس هفته آینده افزایش داده‌است.

tala gheymat
قیمت طلا در روز جمعه تا 1654 دلار در هر اونس پایین آمد که 19 درصد نسبت‌به اوج قیمت آن در ماه مارس کاهش داشت و 8 درصد پائین‌تر از قیمت طلا در ابتدای سال جاری میلادی بود، اما قیمت طلا پس‌از آن کمی بالا رفت.
بر خلاف سایر کالاها، قیمت طلا در پاسخ به روندهای اقتصادی تغییر می‌کند، نه تقاضای فیزیکی بازار.
گزارش افزایش غیرمنتظره نرخ تورم در آمریکا به همراه کند شدن روند رشد اشتغال و پیش‌بینی افزایش نرخ بهره بر بازار طلا تاثیر گذاشته‌است.
بالا رفتن ارزش دلار بر بازار طلا و سایر کالاها فشار می‌آورد چون خرید آن را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.
قیمت نقره امروز با 0.58 درصد افزایش به 19 دلار و 38 سنت رسید و پلاتین با 0.19 درصد افزایش 909 دلار و 66 سنت معامله می‌شود./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group