جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر به استان بوشهر از روند ساخت سد دالکی دشتستان بازدید و بر تسریع در اجرای این پروژه تأکید کرد.

به گزارش دیارجنوب، محمد باقر قالیباف ظهر امروز دهم شهریور ماه در سفر به شهرستان دشتستان از روند ساخت سد دالکی بر روی رودخانه شاپور بازدید کرد.
رئیس مجلس تسریع در تکمیل این پروژه را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: برای تسریع در تکمیل سد دالکی که یکی از مطالبات مهم مردم دشتستان به ویژه کشاورزان و نخلداران است کمک می‌شود.

baazdid sad dalaki 1
رئیس قوه مقننه تکمیل پروژه‌های در حال ساخت را در اولویت دانست و بیان کرد: سد دالکی نقش مهمی در تأمین آب و بهبود معیشت مردم دارد از این نظر تسریع در تکمیل آن باید در اولویت قرار بگیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز پیشرفت فیزیکی سد دالکی را 40 درصد دانست و خاطر نشان کرد: از نظر فنی و اجرا نخستین بار است با این ابعاد سد به صورت هسته آسفالتی در کشور ساخته می‌شود.
علی محمدی حجم خاکریز سد دالکی را افزون بر شش میلیون مترمکعب دانست و تصریح کرد: سد دالکی 13 هزار هکتار از کشتزار‌های پایین دست شامل افزون بر 2 میلیون اصله نخل را تحت پوشش قرار می‌دهد و نقش مهمی در معیشت و اشتغال مردم منطقه دارد.
وی با بیان اینکه فراز بند سد دالکی تکمیل شده و عملیات احداث بدنه سد آغاز شده گفت: امید می‌رود تا 3 سال آینده با تزریق اعتبارات مورد نیاز تکمیل شود./ تسنیم

baazdid sad dalaki 1baazdid sad dalaki 1baazdid sad dalaki 1baazdid sad dalaki 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group