جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رئیس مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز تامین مالی پروژه راه آهن بوشهر - شیراز از طریق تهاتر نفت خبر داد و گفت: این مهم باید با یک حرکت جهادی به مرحله اجرایی برسد.

به گزارش دیارجنوب، محمد باقر قالیباف ظهر امروز در جلسه بررسی و رفع موانع اجرا طرح راه‌آهن بوشهر به شیراز از اجرا طرح خط ریلی بوشهر از طریق تهاتر نفتی با حرکتی جهادی خبر داد و اظهار داشت: مجوز تأمین مالی پروژه راه آهن بوشهر - شیراز از طریق تهاتر نفت صادر و همه موافقت‌های آن صادر شده است باید با یک حرکت جهادی به مرحله اجرایی برسد.
رئیس قوه مقننه تهاتر نفتی را بهترین شکل برای تسریع طرح راه آهن بوشهر - شیراز دانست و با بیان اینکه مجموعه حاکمیت در برنامه هفتم توسعه با یک هماهنگی موضوع زیرساختی و معیشتی را دنبال می‌کند افزود: در حوزه توسعه عمرانی و زیرساختی باید به موضوعات دقیق و حساب شده توجه شود و با یک برنامه اصولی زیرساخت‌ها را در مکان‌های استراتژیک و حیاتی توسعه داد.

rahahan b
وی با بیان اینکه سرعت انتقال بار در کشور اکنون به طور متوسط بین 5 تا 10 کیلومتر است گفت: این یک مشکل اساسی است که باید برای حل آن چاره‌اندیشی شود.
قالیباف با اشاره به اینکه در مسیر بوشهر به تنگستان از حجم خسارات وارده به نخیلات استان از سیل اخیر آگاه شده است افزود: امیدواریم با یک برنامه ریزی بتوانیم مشکلات کشاورزان را کاهش دهیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی توجه به زیرساخت‌های درمانی استان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: وضعیت بیمارستانی و بهداشت درمان استان دارای عقب‌ماندگی است که باید برای بهبود آن چاره‌اندیشی کرد./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group