جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به پوشش ۴۱ درصدی بوشهریها از این بیمه و تسویه کامل بدهی های ادوار گذشته، گفت: بیمه سلامت 90 درصد هزینه های درمان ناباروری با تعرفه های دولتی را پرداخت می کند.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، داراب بارگاهی روز سه شنبه 8 شهریور ماه در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت و شهدای این عرصه اظهار داشت: 41 درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که خدمات خود را از طریق صندوق های مختلف دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت همگانی در استان مربوط به روستاییان است، افزود: 80 درصد جمعیت استان معادل 384 هزار نفر تحت پوشش صندوق های بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی هستند که بصورت رایگان از خدمات بهره مند شده و حق سرانه ای پرداخت نمی کنند.
بارگاهی درخصوص بیمه سلامت همگانی و پوشش بیمه ای جدید در سطح کشور گفت: 5 میلیون و 400 هزار نفر از جمعیت فاقد پوشش بیمه در کشور طی سال جاری بدون هیچگونه درخواست، از سوی بیمه سلامت همگانی با همکاری وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و با اطلاعرسانی از طریق پیامک به پزشک خانواده در سطح شهر مراجعه و خدمات سطح یک را دریافت کردند.

neshaste bime salamat 1
وی از بهره مندی 22 هزار نفر بوشهری از خدمات بیمه سلامت همگانی طی سال جاری دراستان بوشهر خبر داد و گفت: این بیمه شده ها باید بمنظور رفع مشکلات و تکمیل پرونده خود به دفاتر پیشخوان مراجعه و از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام نمایند.
وی درخصوص مراکز طرف قراداد با بیمه سلامت عنوان کرد: حدود 500 مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان بوشهر هستند که بیمه شده ها به این مراکز مراجعه و خدمات خود را دریافت می کنند.
بارگاهی عنوان کرد: میانگین هزینه بیمه شده ها به جز سطح یک(بیمه شده های روستایی) ماهیانه حدود 12.5 میلیارد بوده که با توجه به رشد تعهدات، در سال جدید به 15.5 میلیارد رسیده و رشد قابل توجهی داشته که همه بدلیل بالا بودن تعرفه ها و افزایش خدمات سازمان بیمه سلامت خصوصا در بحث دارو ها است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر به اجرای طرح دارویار اشاره کرد و گفت: طرح دارویار از 23 تیرماه سال جاری اجرا و اصلاح نظام یارانه ای دارو به سازمان های بیمه گر ارائه شد تا بطور مستقیم به مردم تعلق گیرد.
وی به آخرین وضعیت پرداختی بیمه سلامت استان بوشهر اشاره کرد و گفت: در دولت جدید با نگاه ویژه ریاست جمهوری در بحث سلامت مردم و با تخصیص های به موقع، در حال حاظر هیچ گونه بدهی سنواتی نداریم و بدهی های سال گذشته و جدید بطور کامل تسویه شد.
بارگاهی با بیان اینکه 250 میلیارد تومان مطالبات موسسه های طرف قرارداد در سال گذشته پرداخت شده، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 50 میلیارد تومان مطالبات موسسه های طرف قرارداد پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر درخصوص نسخه نویسی ونسخه پیچی الکترونیک بیان داشت: با الکترونیکی شدن نسخه ها نیاز به مراجعه بیمار برای چاپ دفترچه نیست و در صرفه جویی مصرف کاغذ بسیار مفید بود.
وی افزود: با طرح شفافیت نسخه پیچی از طریق الکترونیکی شدن بسیاری از مشکلات برطرف و بیمه شدگان با ارائه کارت ملی به پزشک و گرفتن کد رهگیری به داروخانه ها و موسسات مراجعه و از خدمات بهره مند می شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر به هزینه های درمانی زوج های نابارور اشاره کرد و گفت: زوج های نابارور تا سن 49 سالگی می توانند هزینه های درمان خود را طی یکسال و در سه نوبت از بیمه دریافت کنند.
وی عنوان کرد: بیمه سلامت 90 درصد هزینه های درمان ناباروری(تعرفه های دولتی) را پرداخت می کند و در بخشنامه جدید نیزحدود 70 درصد هزینه بخش خصوصی را می پردازد.
بارگاهی به تحت پوشش بیمه قرار دادن مادران باردار اشاره کرد و گفت: مادران باردار فاقد بیمه میتوانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ثبت نام در سامانه بیمه سلامت نسبت به پوشش بیمه ای خود اقدام نمایند.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: مادران باردار تا پایان دوره شیردهی و فرزندان آنها تا پایان 5 سالگی میتوانند بطور رایگان و بدون پرداخت هرگونه حق سرانه ای و در هر دهک جمعیتی که باشند از خدمات بیمه بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت 3 دهک اول درآمدی جمعیت را بصورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار داده، عنوان کرد: سازمان بیمه سلامت دهک چهارم با 90 درصد، دهک 5و6 با 75 درصد و دهک 7و8 را با 50 درصد تخیف تحت پوشش خود قرار داده است.
وی درخصوص اقلام دارویی بیمه سلامت گفت: 960 قلم دارو با سهمیه ارزی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1neshaste bime salamat 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group