شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

پیکر هوشنگ ابتهاج با حضور جمعی از مسئولان، مردم و اهالی فرهنگ و هنر در پارک محتشم رشت به خاک سپرده شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از فرارو، در این مراسم جوانان در حالی که لباس هایی مزین به اشعار امیرهوشنگ ابتهاج به تن و عکس سایه را در دست داشتند در کنار محلی که برای تدفین سایه در نظر گرفته شده بود منتظر پیکر او بودند تا مراسم را برگزار کنند.
یکی از فرزندان او در مراسم خاکسپاری پدر خود در رشت ضمن قدردانی از استقبال و حضور مردم در این مراسم گفت: با هماهنگی‌های انجام شده موفق شدیم پدرم را به این سرزمین بازگردانیم و خوشحالیم که این اتفاق‌ افتاد از همه‌ کسانی‌که در این راه با ما همراه شدند و همراهی کردند تشکر می‌کنم.

khaksepari ebtehaj 1
یلدا ابتهاج با بیان اینکه امروز اینجا ایستاده‌ایم و پیکر شریف پدرم را به این خاک به امانت می‌سپاریم ابراز داشت: پدرم حرف‌هایش را با زبان و اشعارش به ما منتقل کرده است و امیدواریم خانواده‌اش و مردم این‌ پیام‌ها را با گوش جان بشنویم.
او گفت: پدرم می‌گفت "کسی‌که با صداقت و صمیمیت با مردم صحبت می‌کند مردم قدرش را می‌دانند و‌ پاسخش را خواهند داد" و امروز خانواده "سایه" را به‌وطن بازگرداند و این آرزوی سایه بود و این امانت را ما به شما می‌سپاریم.
جلالی نماینده سابق ایران در سازمان ملل هم در این مراسم در سخنانی گفت: زمانی که امیرهوشنگ ابتهاج در بستر بیماری بود در قالب شعری در لفافه از وی پرسیدیم که آرامگاهش کجا باشد که او هم با عشقی که به زادگاهش می ورزید گفت:‌ می خواهم پس از مرگم در شهر خودم رشت آرام بگیرم.
وی گفت:‌ این باغی که امروز سایه در آن آرام می‌گیرد به یاد می آورد که چگونه یک هسته پس از شکافته شدن باغ ها را می سازد چون این شهر دانه ای را ایجاد کرد که پس از شکافتنش باغ ها را ایجادکرد «ای که نهان نشسته ای باغ درون هسته ای» و این باغ محتشم رشت نماد باغ های فرهنگی ایران و گیلان است.
ناصر وحدتی یکی از خوانندگان گیلانی هم در مراسم تشییع پیکر مرحوم امیرهوشنگ ابتهاج گفت:‌ شهر رشت شهر فرهیختگان است که با حضور این شاعر نامی مردم این شهر باید به خود ببالد.
همچنین مراسم وداع با پیکر ابتهاج دیروز ۴ شهریور ماه در مقابل تالار وحدت با خواندن سرود «ایران سرای امید» و شعر ارغوان برگزار شد.
گفتنی است؛ پیکر ابتهاج غروب چهارشنبه از آلمان به فرودگاه امام خمینی تهران منتقل شد.

khaksepari ebtehaj 1khaksepari ebtehaj 1khaksepari ebtehaj 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group