جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: صدور ۵۱ پروانه بهره بردای صنعتی و معدنی، بازگشت ۲۵ واحد تولیدی راکد به چرخه فعالیت و صدور ۴۶۰ کارت بازرگانی بخشی از عملکرد یکساله دولت سیزدهم در این استان است.

به گزارش دیارجنوب، مهدی صفوی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: دستیابی به توسعه فضای کسب و کار، افزایش ظرفیت تولید، صادرات غیر نفتی و حضور موثر در بازارهای جهانی با سرمایه گذاری در زنجیره های ارزش، فعال سازی واحدهای راکد، توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان بخشی از مولفه‌هایی است که در یکسال فعالیت دولت سیزدهم، در راستای رسیدن به سیاست ها و اهداف برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر پیشرفت و بهبود خوبی یافته است.
وی اعلام کرد: در یکسال فعالیت دولت سیزدهم از شهریور ماه ۱۴۰۰ تا امروز ۴۷ پروانه بهره‌بردای صنعتی در این استان صادر شده است که با بکارگیری ۶۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سرمایه ۵۷۰ نفر را شاغل می‌کند.
صفوی افزود: در این مدت ۲۳۳ فقره جواز تاسیس صنعتی نیز در استان بوشهر صادر شده است که پیش بینی می‌شود با سرمایه گذاری بیش از چهار هزار و ۸۹۲ میلیارد تومان اعتبار، برای پنج هزار و ۵۹۴ نفر اشتغال زایی داشته باشد.

vahed tolidi
وی اضافه کرد: در بخش معدن نیز چهار پروانه بهره برداری صادر شده است که با سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۳۵ نفر اشتغال‌زایی کرده است و ۶ واحد راکد نیز در این عرصه فعالیت خود را از سرگرفته‌اند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان، بیان کرد: این کارگروه با برگزاری نشست‌های مداوم با حضور مدیران بانک‌های عامل و مدیران دستگاه‌های مرتبط با حوزه تولید و کسب و کار در راستای کمک به حل مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از سرمایه‌گذاران فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه در یکسال گذشته ۳۸۷ پرونده واحدهای تولیدی در ۲۳ جلسه این کارگروه بررسی شده است، اعلام کرد: در این مدت ۱۹ واحد اقتصادی راکد با اشتغال زایی ۱۲۳ نفر به چرخه فعالیت تولیدی باز گشته اند.
صفوی گفت: به منظور کمک به تامین سرمایه فعالان تولیدی استان بوشهر در یکسال گذشته ۱۶۴ پرونده برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل این استان معرفی شد که تا کنون به ۱۲۸ پرونده ۳۶۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به پویایی بخش تجارت و بازرگانی استان بوشهر در یکسال گذشته، عنوان کرد: در این مدت ۴۶۰ کارت بازرگانی صادر شده و تمدید ۸۳۸ کارت نشان دهنده تداوم فعالیت بازرگانی فعالان این عرصه است.
وی اعلام کرد: در این مدت صادرات از استان بوشهر، ۱۲ میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار ارزآوری به همراه داشته است و یک میلیارد و ۸۶۱ میلیون دلار کالا نیز وارد شده است.
صفوی با اشاره به نظارت این مجموعه به بازار و واحدهای صنفی به منظور پیشگیری از گرانی‌های کاذب و رعایت حقوق مصرف کننده، گفت: در این مدت ۸۹ هزار و ۲۸۳ فقره بازرسی از سوی ماموران صمت و ۲ هزار ۲۱۷ گشت مشترک با مشارکت این دستگاه انجام شده است که حاصل آن تشکیل ۶ هزار و ۱۵۰ پرونده تخلف در سطح استان بوشهر بوده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر این سه هزار و ۹۴۳ فقره شکایت نیز در سامانه شکایت‌های مردمی این اداره کل به ثبت رسیده است که از این شمار تخلف ۷۵۰ مورد محرز شده و ۲۸۷ متخلف توانسته اند با جلب رضایت شاکی مصالحه کنند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group