سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم با رقابت ۱۱۳ نفر شرکت‌کننده در بوشهر برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، مرحله استانی چهل و پنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم، امروز ۲۷ مردادماه، با رقابت ۱۱۳ نفر از شرکت‌کنندگان آقا و خانم از رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی، به همت اداره امور‌ قرآنی اوقاف و امور خیریه در محل مجتمع شهید بهشتی و شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.
صالح رحیمی فرماندار بوشهر در این آیین اظهار کرد: مهم‌ترین پیوند جهان اسلام و مسلمانان جهان، بی‌تردید قرآن مجید است و عشق به پیامبر و خاندان پیامبر(ص) هم مایة وحدت ما مسلمانان است.

mosabeghat ghoraani
وی با بیان اینکه بی‌تردید کتاب خداوند، عترت و خاندان رسالت مایه هدایت ما مسلمان‌ها بعد از دوران حیات پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) است، افزود: شاید در میان همه ادیان آسمانی، آن کتاب آسمانی حفظ شده، دست نخورده و تحریف نشده فقط قرآن مجید است.
صالحی با اشاره به اینکه قرآن مجید راه تفکر را برای بشر باز کرد، ادامه داد: قرآن مجید تنها کتاب شریعت نیست که ویژه مسلمانان باشد بلکه کتاب معرفت، حکمت و کتاب جهان‌بینی جدید است. قرآن هم اخلاق دارد هم شریعت دارد و هم طریقت، هم معرفت و هم حکمت دارد
فرماندار بوشهر در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کسب مقام کشوری و ملی برای هم استان‌های عزیز قرآنی از کلیه عوامل ودست اندر کاران برگزاری این دوره مسابقات خصوصا مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان و مدیراوقاف شهرستان و داوران و دیگر عوامل تقدیر و تشکر بعمل آورد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group