جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی با بهره کم به اصحاب رسانه خبر داد و گفت: طرح های اقتصادی استان باید پیوست رسانه ای داشته باشند.

ندا قاسمیان پور- به گزارش دیارجنوب، علی باستین شامگاه سه شنبه 25 مرداد ماه در آئین گرامیداشت روز خبرنگار و گردهمایی اصحاب رسانه در بوشهر اظهار داشت: خبرنگاران نقش و جایگاه حساسی در توسعه و پویایی جامعه دارند و با ارتباط شفاف و سازنده بین مردم و مسئولین می توانند موجب بالندگی، تداوم و پایداری در سطح کشور شوند.
وی ادامه داد: خبرنگاران با توجه به جایگاه ویژه خود می توانند در تمام بخش های جامعه حضور داشته و تاثیر گذار باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر عنوان کرد: عرصه توسعه اقتصادی، سرمایه گزاری و رونق تولید بمنظور ایجاد اشتغال در سطح جامعه یکی از عرصه های مهمی است که امروزه نیازمند اهتمام جدی و همکاری خبرنگاران می باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: اصحاب رسانه با دانش و ارتباط عمیق با مردم می توانند در تمام عرصه های تولید،اقتصاد و سرمایه گزاری تاثیرگزار باشند.

khabarnegar bushehr 1
باستین ضعف در فرهنگ سرمایه گزاری را مشکل اصلی کشور بویژه استان بوشهر عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه باید فضا را به سرمایه پذیری سوق داده و بازوان اصلی مسئولین در رفع مشکلات باشند.
وی با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت رسانه ای خوبی برخوردار است، افزود: خبرنگاران آگاه و حرفه ای در سطح استان به دولت کمک نمایند و در راستای شفافیت و اجرای عدالت اجتماعی، مطالب و مشکلات دستگاه های اجرایی را بدون هیچ پروایی بیان کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: خبرنگاران باید در کنار ما و در تمامی صحنه ها حضور داشته باشند و دستگاه های اجرایی بمنظور عمران، آبادی و رفاه حال مردم، تمامی اطلاعات لازم را در اختیار اصحاب رسانه قرار داده و امتناع نکنند.
باستین با بیان اینکه خبرنگاران باید تبیین گر و مروج عملکرد دولت و مسئولین در استان باشند، افزود: اصحاب رسانه باید چهره مطلوب تری از اوضاع اقتصادی استان به تصویر بکشند تا زمینه ساز حضور سرمایه گزاران در داخل و خارج استان شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: خبرنگاران باید در جامعه امید آفرینی کنند و در زمینه های مختلف نقد سازنده داشته باشند.
باستین تصریح کرد: اصحاب رسانه باید سطح مطالبه گری خود را از استان فراتر برده وبا ارتقاء آن در سطح ملی و بین المللی؛ صدای گویا، چشم بینا و گوش شنوای مردم باشند.
وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی و جامعه دیجیتال پیوند عمیقی در زندگی مردم دارند، افزود: شما می توانید با انتشار خبرها افکار عمومی را جهت دهی کرده و آنها را به کار، تلاش، سازندگی و فعالیت های اقتصادی که نیاز اصلی جامعه بوده ترغیب نمایید.
وی به 3 پیشنهاد درخصوص مسئولین اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: ارتباط دستگاه های اجرایی، سرمایه گزاران و رسانه ها باید بیشتر شده و طرح های اقتصادی باید پیوست رسانه ای داشته باشند.
باشتین ادامه داد: همکاری متقابل بین ادارات و رسانه های استان بمنظور ارائه خدمات مطلوب تر ایجاد شود و ماموریت های سازمانی دستگاه های اجرایی مختلف تقویت گردد.
وی تاکید کرد: بخش های اقتصادی استان بوشهر برای اطلاع رسانی وموفقیت بیشتر از ظرفیت رسانه ها استفاده نمایند.
باشتین عنوان کرد: استانداری رسانه ها را بعنوان ظرفیت بسیار خوبی در کنار خود می داند و موفقیت هر دستگاه اجرایی در گرو اطلاعرسانی صادقانه و دقیق خبرنگاران آگاه جامعه است.
وی به احیای ساختمان جدید خانه مطبوعات استان بوشهر اشاره کرد و گفت: استانداری بوشهر برای تجهیز ساختمان خانه مطبوعات استان اقدامات اساسی انجام خواهد داد.
باستین از پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی به خبرنگاران خبر داد و گفت: با هدف توانمند سازی و حمایت از کسب و کار خبرنگاران، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با بهره 4 درصد درنظر گرفته شده و خانواده خبرنگاران اگر مهارت منجر به اشتغال دارند هیچ محدودیت تسهیلاتی مشاغل خانگی برای آنها وجود ندارد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group