پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

فرماندار شهرستان دشتستان گفت: ۳۳ میلیارد تومان به توسعه دیوار حفاظتی و ساماندهی دره های فصلی شهر برازجان اختصاص یافت.

به گزارش دیارجنوب، احمد بنافی عصر دوشنبه 24 مرداد ماه در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار داشت: شهرداری ها، عوامل راهداری، ادارات آب و برق همگی اقدامات شایسته ای درخصوص سیلاب اخیر دشتستان انجام دادند که زمینه را برای تسهیل روان آب ها فراهم و از تخریب منازل جلوگیری کرد.
وی به چالش بی آبی بعد از وقوع سیلاب اخیر در شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به تامین آب دشتستان از خارج استان و گل آلود شدن آن، تصمیم به کلر زنی گرفتیم و بصورت عادلانه توزیع آب در محلات برازجان انجام گرفت.
بنافی عنوان کرد: افزایش دمای هوا از دیگر چالش های پیش روی ما در شهرستان بود که با افت ولتاژ بخصوص در بخش بوشکان مواجه شدیم که باید برای رفع این مشکل، ایستگاه فوق توزیع در برازجان و سعدآباد احداث شود.

edari 24m 1
وی از توسعه دیوار حفاظتی و ساماندهی دره های فصلی شهر برازجان در سالجاری خبر داد و گفت: 33 میلیارد تومان در این خصوص مصوب و به شهرداری برازجان اختصاص داده شده تا پایان سالجاری اقدامات لازم انجام شود.
فرماندار دشتستان بیان داشت: با جاری شدن سیلاب، سازه های آبخیزداری شهرستان سیراب شدند و میزان قابل توجهی آب در پشت سدها قرار گرفت.
وی اضافه کرد: سد رییس علی دلواری در سیلاب اخیر 5 میلیون متر مکعب آب ذخیره کرده که به دشت شبانکاره و نخیلات آب پخش کمک خواهد کرد.
بنافی بیان داشت: پس از عبور از بحران سیلاب و بی آبی شهرستان، در یک روز شاهد حادثه دلخراش واژگونی مینی بوس کارگران فصلی در منطقه ارم بودیم که بلافاصله دستگاه های امدادی و درمانی بسیج شدند و در مدت زمان کوتاهی مصدومین را به بیمارستان گنجی انتقال دادند.
وی ادامه داد: حادثه دلخراش دیگر در شهرستان، واژگونی تانکر حامل سوخت در مسیر کنارتخته بود که باعث مسدود شدن مسیر شد و خوشبختانه طی هماهنگی های صورت گرفته با نیروی انتظامی و فرماندار کازرون توانستیم شرایط را به حالت عادی برگردانیم.
بنافی به فرا رسیدن هفته دولت اشاره کرد و گفت: از روز چهارشنبه پروژه ها و طرح ها شهرستان مورد بررسی قرار می گیرند و همه دستگاه های اجرایی باید آمادگی لازم برای همکاری را داشته باشند.
فرماندار دشتستان ابراز داشت: دشتستان در هفته دولت سالجاری بیشترین افتتاح و کلنگ زنی را خواهد داشت و از بالاترین مقامات استانی و مسئولین کشور دعوت بعمل می آید.
وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی برای بیان اقدامات و عملکردهای خود استفاده کنند تا مردم از دستاوردهای دولت آگاهی داشته باشند.
فرماندار دشتستان گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان باید ازاول شهریور ماه تمامی مکاتبات خود را بصورت سیستمی انجام دهند و ارسال و دریافت نامه ها از این طریق خواهد بود و میز خدمت نیز همچنان ادامه دارد.

edari 24m 1
حسین بی باک، معاون عمرانی فرمانداری دشتستان در این نشست گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته درخصوص سیل و خسارات وارد شده به باغداران و نخلداران شهرستان ارائه کرد.
سید کاضم موسوی، دبیر هفته دولت درخصوص برنامه ها و پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی در هفته دولت سالجاری و همچنین درباره برگزاری همایش تقدیر از کارکنان دستگاه های اجرایی شهرستان توضیحاتی ارائه کرد.
کیانوش کازرونی، مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان بوشهر در این جلسه اظهار کرد: دشتستان بیشترین عضو صندوق بیمه روستایی و عشایر را در استان بوشهر به خود اختصاص داده و 691 نفر سرپرست خانوار از کمیته امداد و بیش از 1300 نفر از بهزیستی عضو این صندوق هستند.
وی با بیان اینکه 71 میز خدمت در روستاهای استان بوشهر برگزار شده، گفت: مبنای حق بیمه 15 درصد است که 5 درصد آن شخص و 10 درصد دیگر را دولت بعنوان کارفرما پرداخت می کند و انتظار داریم که بخشداران و دهیاران نسبت به اطلاع رسانی روستاییان درخصوص این بیمه کوشا باشند.
محمد باقر زاده رییس مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتستان در این جلسه عنوان کرد: 60 واحد فناوری در مرکز رشد شهرستان با اشتغالزایی 200 نفر وجود دارد .
وی با بیان اینکه 27 شرکت دانش بنیان در شهرستان وجود دارد، افزود: 10 مورد از این شرکت ها طی یکسال اخیر مستقر شده که جمع فروش و خدمات آنها 34 میلیارد تومان است.
باقر زاده ادامه داد: مبلغ تسهیلات پرداخت شده به این ده شرکت 11 میلیارد تومان بوده و مساحت کارگاهی واگذار شده به آنها 927 متر مربع است.
وی عنوان کرد: تاکنون 8 اختراع و برند با اشتغال 87 نفر در شهرستان دشتستان به ثبت رسیده است.
در پایان این جلسه "مصطفی بارگاهی" بعنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، "حسین بی‌باک" بعنوان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری دشتستان و "ابوالقاسم شریفی" بعنوان بخشدار سعدآباد معرفی شدند.
همچنین ضمن تقدیر از تلاش‌های "فرشته مظفری" معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری دشتستان "عباس دهقان کمارجی" بعنوان سرپرست جدید منصوب و معرفی شد.
این احکام مسئولیت، توسط احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر صادر شده است.
گفتنی است؛ در این جلسه "علی کشتکار" نیز بعنوان سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان معرفی شد.

خبر مرتبط:

برگزاری جلسه شورای اداری دشتستان/ معاونین فرمانداری و بخشدار سعدآباد معارفه شدند+ تصاویر اختصاصی

استان بوشهر

Template Design:Dima Group