چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بوشهر گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری میزان صادرات کالا از بندر بوشهر دو برابر شده است.

به گزارش دیارجنوب، محمد شکیبی‌نسب صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی چهار ماهه نخست امسال میزان تخلیه و بارگیری در بنادر استان بوشهر با افزایش ۲۰ درصدی به ۱۹ میلیون تن رسیده است.
وی از افزایش ۶۶ درصدی میزان تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر طی چهار ماه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: طی این مدت میزان صادرات کالا از بندر بوشهر دو برابر شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تخلیه و بارگیری بیش از ۱۹ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر خبر داد و افزود: ۱۴ هزار و ۱۴۹ تی‌ای‌یو کانتینر تخلیه و هفت هزار و ۷۲ تی‌ای‌یو کانتیر بارگیری شده است.

saderat kalaa
وی خاطرنشان کرد: در چهارماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری بندر دیر به عنوان کانون اصلی صادرات استان بوشهر به قطر ۱۶ هزار و ۱۲۶ تی‌ای‌یو گزارش شده است که هشت هزار و ۱۳۴ کانتیتر مربوط به بارگیری و مابقی نیز تخلیه شده است.
شکیبی‌نسب ادامه داد: در چهار ماهه حجم تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بندر بوشهر نیز ۸۳۹ هزار و ۵۴ تن به ثبت رسیده است که از این میزان ۵۸۵ هزار و ۳۴۴ تن کالای غیر نفتی بارگیری و ۲۵۴ هزار و ۶۱۰ تن نیز تخلیه شده است.
وی افزود: در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر عسلویه نیز با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۰ هزارو 460 TEU کانتینر رسیده است.
شکیبی نسب یادآور شد: در چهارماهه امسال در مجموع بیش از ۸۸ هزار TEU کانتینر در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد.
بیشترین تخلیه و بارگیری در عسلویه
وی افزود: از لحاظ حجم تخلیه و بارگیری نیز بنادر استان بوشهر در چهار ماهه با افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی، عملکرد ۱۹ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۷۲ تنی را به ثبت رساندند که در این بین عسلویه با بیش از ۱۰ میلیون شاهد بیشترین میزان تخلیه و بارگیری بود.
شکیبی نسب اظهار کرد: از ۱۹ میلیون تخلیه و بارگیری انجام شده در بنادر استان بوشهر ۱۶ میلیون آن مربوط به کالاهای نفتی و مابقی نیز مربوط به کالاهای غیرنفتی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در مدت یا شده در شاخص کالای نفتی نیز ۵۲۳ هزار و ۱۶۰ تن تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر انجام شده که از این میزان ۳۴۸ هزار و ۱۰۹ تن مربوط به تخلیه و مابقی نیز مربوط به بارگیری است.
وی اظهار کرد: در شاخص کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر بوشهر در مجموع یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۱۴ تن کالا تخلیه و بارگیری شده است.
شکیبی نسب گفت: در چهار ماهه امسال همچنین ۸۹ هزار نفر مسافر در بنادر بوشهر، خارگ و گناوه جابجا شدند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در شاخص تردد کامیون نیز، بندر بوشهر در مدت یاد شده با پذیرش ۲۰ هزار و ۶۵۶ کامیون افزایش ۱۹ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.
شکیبی نسب یادآور شد: در تردد شناورها نیز بندر بوشهر در چهارماهه امسال ۸۱۸ شناور پذیرش داشته است که در این بین شناورهای یخچالی رشد ۳۳ درصدی و شناورهای کانتینری رشد ۹ درصدی را داشتند./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group