پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

همایش بزرگداشت روز خبرنگار با حضور نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از اصحاب رسانه استان در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه بوشهر برگزار شد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری صبح یکشنبه ۲۳ مرداد ماه در همایش بزرگداشت روز خبرنگار در بوشهر اظهار کرد: واقعه عظیم عاشورا بعنوان تاثیرگذارترین خبر در طول تاریخ است که آوازه آن در جهان امروز پیچیده و همچنان درحال گردش است.
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه خبرنگاری حرفه ای سخت و پیچیده است، افزود: خبرنگاران بطور خالصانه در تمامی حوادث حضور داشته و جانشان را در طبق اخلاص گذاشته تا واقعیت را به مردم منتقل کنند.
حسینی با بیان اینکه امروزه نقش خبرنگاران را بیش از سلاح هایی چون موشک و بمب هسته ای می دانند، افزود: خبرنگار و رسانه میتواند فضا را به گونه ای ترسیم کند که شرایط جامعه را دگرگون سازد.
وی تحت تاثیر قرار دادن شناخت ادراکی جوانان را از توطئه های اصلی دشمن عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه باید هوشمندانه در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان تلاش کنند.

bozorgdasht khabarnegar b 1
وی معیارهای اخلاقی حرفه خبرنگاری را برشمرد و عنوان کرد: انتقال سخن محکم و استوار، بیان حقایق و نقد منصفانه، مورد وثوق و اطمینان بودن، خلاق بودن، سرعت، دقت، صحت، صداقت، مستندگویی و... از معیارهای اخلاقی خبرنگار است.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خبرنگاری تنها به دست گرفتن قلم و دوربین نیست، افزود: خبرنگار علاوه بر داشتن قلم و دوربین باید دارای تخصص و تعهد لازم باشد و بتواند در جامعه امید آفرینی کند.
حسینی بوشهری خاطر نشان کرد: خبرنگاران باید دقت داشته که درصورتِ معرفی کردن متخلفان، کرامت انسانی آنها را پایمال نکنند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خبرنگاران افسران جنگ نرم میدان هستند، افزود: مسئولین باید درخصوص امنیت شغلی اصحاب رسانه تلاش نموده و مشکلات آنها را برطرف کنند.
وی گفت: باید به کسی که با قلمش به اندازه صدها مسلسل در برابر دشمن عمل میکند، ارج نهاده شود تا دلگرم شده و همچنان سرباز وطن و انقلاب اسلامی باشند.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) بوشهر در این همایش ضمن گرامیداشت یاد شهدای این عرصه اظهار داست: خبرنگاران با اطلاع رسانی در ابعاد مختلف جامعه اسلامی نقشی حیاتی و براساس احساس مسئولیت در ترویج اطلاعات صحیح خبر و وقایع در سطوح گوناگون نقش آفرینی می کنند.
سرتیپ علی رزمجو ادامه داد: خبرنگاران با قلم و دوربین به ثبت وقایع روزگار می پردازند تا هم حال و آیندگان بدانند که تاریخ، هویت و ویژگی های انقلاب اسلامی چگونه بوده است.
رزمجو تصریح کرد: خبرنگاران از تهدیدات نمی هراسد و همواره به دنبال کشف حقایق، واقعیت هاو انعکاس آن در جامعه هستند.
وی خبرنگار را دوربین حقیقت یاب جامعه و مردم دانست و افزود: خبرنگاران برقرار کننده ارتباط بین مردم، مسئولین و حوادث مختلف در سطح جامعه هستند.

bozorgdasht khabarnegar b 1
رزمجو، حرفه خبرنگاری را یکی از سخت ترین مشاغل جامعه عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه در پدیده های گوناگون حضور دارند و با دانش و فهم خود به تجزیه و تحلیل پرداخته و اخبار را به جامعه منعکس می کنند.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) با بیان اینکه حرفه خبرنگاری متنوع و لذت بخش است، افزود: رسانه ها با اخبار متنوعی در جامعه روبرو هستند و با انتشار آنها بین مردم و مسئولین ارتباط برقرار می کنند.
رزمجو عنوان کرد: خبرنگاران تلاش گر و خستگی ناپذیر در حوادث گوناگون کشور و استان بوشهر خالصانه در حال خدمت رسانی هستند مسئولین نیز باید مشکلات این قشر را مورد توجه ویژه قرار داده و برطرف نمایند.
وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات خالصانه و صادقانه اصحاب رسانه بیان کرد: با اخلاص، ایثار و فداکاری هایی که تاکنون به منصه ظهور گذاشته اید در راستای تداوم ایجاد امنیت استان نیز همچنان کوشا باشید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اکبر پورات در همایش بزرگداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران افسران خط مقدم مبارزه با تهاجم رسانه ای استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی هستند.
اکبر پورات به روایتگری واقعه عظیم عاشورا اشاره کرد و گفت: اگر حضرت زینب(س) روایتگری روز عاشورا را بر عهده نداشت، این واقعه جانگداز به فراموشی سپرده شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: حضرت زینب(س) با افشاگری های دقیق و هوشمندانه خود باعث ماندگاری واقعه جانگداز عاشورا شد تا امروز نیز از این واقعه با شور و حرارت خاصی یاد شود.

bozorgdasht khabarnegar b 1
وی به نقش خبرنگاران اشاره کرد و گفت: نقش خبرنگاران در خنثی سازی تهاجم دشمن علیه آرمان های انقلاب محسوس و مشخص است.
وی با اشاره به نقش ویژه خبرنگاران در جهاد تبیین بیان داشت: عمل دقیق و هوشمندانه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین از تکالیف خبرنگاران است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: خبرنگاران باید در راستای خنثی سازی نقشه های دشمنان در برابر ناامیدی افراد جامعه کوشا باشند.
وی با بیان اینکه از خبرنگاران دفاع میکنیم، افزود: در راستای حمایت از خبرنگاران باید کارگروهی برای احصای چالش هایشان تشکیل شود.
پورات با اشاره به تاکید استاندار بوشهر درخصوص تأمین مسکن خبرنگاران گفت: درنظر داریم از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنایع استان بوشهر در حوزه فرهنگی و ورزشی سهمی به خبرنگاران اختصاص یابد.
در پایان این مراسم از خانواده های شهدای عرصه رسانه شهیدان والا مقام خلیلی، رفیعی نجات، فهیمی، شاهینی، بهزادی و زنده یاد پیرمرادی پیشکسوت خبرنگاران استان بوشهر تجلیل شد.

bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1bozorgdasht khabarnegar b 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group