پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

دادستان بوشهر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مالک ۳۶ درصد کانتینرهای رها شده در بندر بوشهر مشخص شد.

به گزارش دیارجنوب، علی حسن‌پور عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در انبارها یکی از موضوعات مهمی است که با جدیت دنبال و پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تعیین تکلیف کانتینرهای رها شده در بندر بوشهر اضافه کرد: ۳۰ کانتینر از ۱۳ سال پیش تاکنون بلاتکلیف مانده بود که تاکنون مالک ۱۱ کانتینر مشخص شده و هنوز مالک ۱۹ کانتینر مشخص نشده است.
دادستان بوشهر خاطرنشان کرد: در همین راستا کالاهای بدون مالک با حکم اصل قضائی در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار می‌گیرد.

kantiner
تلاش برای کاهش رسوب کالا
وی ادامه داد: اگر این مالکان این محموله‌ها برای تعیین تکلیف کالاهای خود اقدام نکند این کالاها به‌عنوان اموال اعراض شده محسوب می‌شود که از طریق دستگاه قضائی اصل ۴۹ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای تملک آنها اقدام می‌کند.
حسن پور از تلاش دادگستری استان بوشهر برای کاهش رسوب کالا در استان خبر داد و افزود: بررسی میدانی در انبارهای گمرک، بندر و جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی انجام و اقدامات پیشگیرانه انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: طی سه ماهه نخست جاری هزار و ۱۱۷ پرونده کالای رسوبی مربوط به سال‌های قبل تعیین تکلیف شده که نسبت به سال قبل سه برابر افزایش یافته است./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group