جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

دومین شب شعر عاشورایی «کوچه» به همت کانون محصولات فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی در شهر بوشهر برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، دبیر برگزاری شب شعر «کوچه» در ارتباط با این رویداد گفت: اگر چه بیش از هزار سال از حادثه عاشورا می گذرد اما عظمت و غنای آن به گونه ای است که هر کس به تعمق پیرامون آن بپردازد درس تازه از آن می آموزد.
مسعود عرب زاده هدف از این برنامه ایجاد صمیمیت، همدلی، سادگی و دوری از تجمل و شب نشینی با صفا در راستای عزای امام حسین (ع) دانست و افزود: برقراری ارتباط افراد میان سال که بعضا دچار مشکلات کهن سالی هستند در این برنامه و مشاهده ی شور وشوق جوانان، نوجوانان و کودکان در این برنامه وقرائت اشعار عاشورایی خود رنگ عزای حسینی را پر رنگ تر نمود.

shabe sher kooche
عرب زاده با توجه به اهمیت برنامه های هنری در راستای تقویت فرهنگ عاشورا افزود: مردم استان علاوه بر هنر تعزیه و شروه، علاقه زیادی به ادبیات دارند و همین باعث شد با توجه به مشکلات برخی از شهروندان در سالن ها، در کوچه شب شعر برگزار کنیم.
مسئول برگزاری رویداد ادبی کوچه خاطرنشان کرد: در این برنامه، احمد احمدی، غلامرضا زاهدی، زهرا تعجب، زهرا فولادی هلیله، باران تمیمی و با مجری گری بهنام هنری برگزار شد.
این شاعر و پژوهشگر گفت :این برنامه به همت« کانون محصولات فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی در شهر بوشهر» و انتشارات «قلمداران جنوب» برگزار شده است.
گفتنی است؛ شب شعر کوچه تاسوعای حسینی در محله شکری ساعت۲۲ برگزار شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group