جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید سالانه ۸ هزار تن گوشت قرمز از دامداری‌های استان خبر داد و گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان امسال ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به دامداران استان پرداخت شده است.

به گزارش دیارجنوب، حمید رضا جهانبخش از تأمین 3 هزار ماده ژنتیکی مورد نیاز اصلاح نیاز دام‌های سنگین استان خبر داد و اظهار داشت: این مواد به‌صورت رایگان برای کمک به گاوداران شیری استان در راستای بهبود ترکیب نژادی گاو شیری در اختیار دامداران استان بوشهر قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به وضعیت اقلیمی استان و رغبت بیشتر دامداران به پرواربندی گوساله و ضریب تبدیل مناسب نژاد 2 منظوره استقبال بهره‌برداران به نگهداری این نژاد افزایش یافته و به منظور کاهش هزینه تلقیح مصنوعی دام 3 هزار ماده ژنتیکی به‌صورت رایگان در اختیار آنان قرار گرفته است.

damdaran
مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان بوشهر از وجود 40 هزار راس دام سنگین گاو و گوساله در 220 واحد صنعتی و 3 هزار واحد سنتی در استان خبر داد و بیان کرد: از 6 هزار واحد دامی استان بوشهر 40 هزار تن شیر و 8 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود.
جهانبخش از پرداخت وام ارزان قیمت به دامداران خبر داد و تصریح کرد: از طریق دامدار کارت، وام با سود اندک تا سقف 2 میلیارد ریال به دامداران پرداخت می‌شود و در مجموع از این محل امسال 45 میلیارد تومان در اختیار دامداران قرار گرفته است.
وی پرداخت وام از محل تبصره‌های قانون بودجه را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: از این محل 35 میلیارد تومان تاکنون به جامعه هدف پرداخت شده است.
مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان در مجموع امسال 80 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری در اختیار دامداران استان قرار گرفته است./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group