سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران دشتستان از راه اندازی ۷ آموزشگاه در شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۶ دوره آموزشی برگزار شده که ۱۲۰۰ نفر در این دوره ها شرکت کرده اند.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، هادی توسلی روز سه شنبه 4 مرداد ماه در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت اظهار داشت: فنی و حرفه ای همانند سازمان های مردم نهاد در حال خدمت رسانی به مردم و بخصوص جوانان جویای کار است تا گره از مشکلات آنها باز شود.
وی از تشکیل کارگروه فعالین اجتماعی در شهرستان خبر داد و گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم تا با تشکیل این کارگروه در فنی و حرفه ای دشتستان بتوانیم دوره های آموزشی در رشته های مختلف و متناسب با نیاز شهرستان را در سطح روستاها و بخش ها برگزار کنیم.
توسلی با بیان اینکه تاکنون در استان کارگروه فعالین اجتماعی نداشته ایم، افزود: افراد متقاضی بخصوص جوانان می توانند برای تشکیل کارگروه در رشته های مختلف به فنی و حرفه ای دشتستان مراجعه و در زمینه برگزاری دوره های آموزشی کمک رسانی کنند.

neshast fani h dashtestan 1
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان دشتستان، هدف از برگزاری دوره های آموزشی را ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: باید دوره های آموزشی را با سطح کیفیت بالایی در سطح شهرستان برگزار کنیم تا منجر به ایجاد شغل پایدار شود.
وی فعالیت های فنی و حرفه ای را در دو بخش توانمند سازی برای اشتغال و فرد عنوان کرد و افزود: ماهیت فنی و حرفه ای در توانمند سازی برای اشتغال حدود 85 درصد و توانمندسازی فرد( آموزش افراد بازنشسته و دارای شغل) 10 الی 15 درصد است.
توسلی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 96 دوره آموزشی در رشته های مختلف شامل کشاورزی، صنایع دستی، صنعت، لوله کشی و .... در سطح شهرستان برگزار شده است.
وی در این خصوص عنوان کرد: تاکنون بیش از 1200 نفر در دوره های آموزشی سال جاری شرکت کرده اند که بیشترین شرکت کنندگان مربوط به آقایان است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان دشتستان گفت: از لحاظ فضای آموزشی هیج کمبودی وجود ندارد و افراد در محله های مختلف بخصوص آسیب پذیر می توانند برای توانمند سازی و ایجاد اشتغال مراجعه تا فضا را برایشان محیا سازیم.
وی عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون پیگیر راه اندازی 11 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح شهرستان بودیم که 7 مورد آن در برازجان مرکز شهرستان دشتستان افتتاح شد و 4 مورد دیگر نیز درحال اخذ مجوز هستند.
توسلی تصریح کرد: آموزش و توانمندسازی افراد در مناطق محروم بخصوص بخش بوشکان و ارم بسیار مهم است و نهایت تلاش را برای خدمت رسانی به آنها خواهیم داشت.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص برگزاری دوره های آموزشی برای بالا بردن سطح فناوری شرکت ها با توجه به شعار امسال، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 2 دوره آموزشی HSE(ایمنی و بهداشت) برای شرکت های واقع در شهرک صنعتی برازجان برگزار شده و در حال حاظر نیز با همکاری بسیج مهندسین و مسئول شهرک صنعتی در حال عارضه یابی و نیاز سنجی شرکت ها و کارگاه ها هستیم که بتوانیم در سه ماه آینده دوره های آموزشی بیشتری در راستای بالابردن سطح کیفیت برگزار نماییم.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان دشتستان به بیانات مقام معظم رهبری در راستای تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: شرکت های خصوصی باید در این زمینه پیشگام شده تا با حمایت های فنی و حرفه ای سطح کیفیت تولید را بالا برده و ایجاد اشتعال زایی کنند.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دیارجنوب درخصوص مهارت آموزی زندانیان گفت: دوره های آموزشی زندانیان همیشه در حال برگزاری است و از ابتدای سالجاری تاکنون 370 نفر در بخش های مختلف زندان و در قالب رشته های متنوع در این دوره ها شرکت کرده اند.
توسلی یادآور شد: از ابتدای سالجاری تاکنون در پادگان های شهرستان نیز دوره های آموزشی مختلفی برگزار شده که 265 نفر در این دوره ها شرکت نموده اند.
در پایان این نشست از اصحاب رسانه تقدیر بعمل آمد.

neshast fani h dashtestan 1neshast fani h dashtestan 1neshast fani h dashtestan 1neshast fani h dashtestan 1neshast fani h dashtestan 1neshast fani h dashtestan 1neshast fani h dashtestan 1neshast fani h dashtestan 1neshast fani h dashtestan 1neshast fani h dashtestan 1neshast fani h dashtestan 1neshast fani h dashtestan 1neshast fani h dashtestan 1neshast fani h dashtestan 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group