چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

رییس جهاد دانشگاهی بوشهر از تخصیص ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه های پژوهش و فناوری طی سال جاری و ۱۵۲۲ شغل پایدار در استان خبر داد و گفت: دبیرخانه دائمی روز ملی خلیج فارس طی ماه آینده به بوشهر منتقل می شود.

ایمان خوشقدم - به گزارش دیارجنوب، علی احمدی زاده روز شنبه یکم مرداد ماه در نشست خبری بمناسبت چهل و دومین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در حوزه های پژوهش و فناوری، فرهنگی، آموزش و کارآفرینی اقدامات موثری انجام داده است.
وی به تلاش جهاد دانشگاهی در راستای دانش بنیان و تحقق شعار سال 1401 اشاره کرد و گفت: تاکنون چند شرکت دانش بنیان در استان بوشهر تاسیس شده که در تلاش هستیم تا پایان امسال آنها را تکمیل و راه اندازی کنیم.
احمدی زاده با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه های نفت و گاز و محصولات آبزی فعالیت های زیادی دارد، افزود: دو طرح ملی فناورانه در استان در حال تکمیل است که شامل تولید و کسب دانش بچه ماهی سی‌باس و تولید فناورانه غذای آبزی زنده بمنظور تکنولوژی و پیشرفت در حوزه گوشت سفید و قرمز می باشد.

nashast jahad 1
رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر به حوزه پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: باتوجه به سیاست های جهاد دانشگاهی و اجرای فرآیند دانش بنیان، خط تولید و فرآوری انواع محصولات در نظر داریم شهرک دلوار با مساحت 2 هکتار، 40 درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتبار 30 میلیارد تومان بعنوان یکی از پروژه های دانش بنیان تا پایان سال تکمیل و راه اندازی کنیم.
وی در خصوص حوزه نفت و گاز بیان کرد: باتوجه به تاخیر در راه اندازی جهاد دانشگاهی در استان بوشهر بدنبال تحقق دانش ساخت قطعات صنعت نفت و گاز هستیم.
احمدی زاده با اشاره به فعالیت های جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، سه خط تولید ماسک و گان و راه اندازی دستگاه تشخیص کووید19 با تولید 12 هزار کیت بومی در استان راه اندازی شد.
وی ادامه داد: با راه اندازی 8 مرکز واکسیناسیون در استان بوشهر و واکسینه شدن 120 هزار نفر توانستیم به حوزه درمان کمک کنیم.
وی ایجاد آزمایشگاه ژنتیک در استان را ضروری دانست و گفت: باتوجه به نیاز شهروندان و مراجعه آنها به استان های همجوار، اعتبارات و تجهیزاتی برای ساخت آزمایشگاه ژنتیک در استان فراهم شده که بدنبال تکمیل و راه اندازی آن طی دو ماه آینده هستیم.
رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در حوزه پزشکی و درمان، نیازبه سرمایه گزاری های ملی، استان و همچنین کمک های خیرین هستیم تا بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

nashast jahad 1
وی به مسئولیت های اجتماعی شرکت های نفت و گاز اشاره کرد و گفت: اعتباراتی از طریق مسئولیت های اجتماعی در نظر گرفته شده تا بتوانیم مرکز ناباروری را در استان راه اندازی ومشکلات شهروندان را برطرف کنیم.
احمدی زاده عنوان کرد: بودجه جهاد دانشگاهی در حوزه های پژوهش و فناوری در سال جاری 210 میلیارد ریال است که در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر درخصوص مشاغل خانگی بیان کرد: 1522 شغل پایدار با اعتبار 750 میلیون تومان در استان بوشهر ایجاد شده است.
وی به درخصوص مهارت سربازان عنوان کرد: 1500 نفر سرباز توسط مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی بوشهر تحت آموزش قرار گرفتند.
احمدی زاده به تدوین اسناد بالا دستی اشاره کرد و گفت: در این خصوص سند چشم انداز 20 ساله جهاد دانشگاهی بوشهر را ترسیم کردیم که آمایش سرزمین استان و ارتقاء زنان سرپرست خانواده از جمله اسناد این چشم انداز است.
وی یادآور شد: در جهاد دانشگاهی بوشهر 10 عنوان رشته جدید با مقطع کاردانی ایجاد شده است.
احمدی زاده به مشکلات موجود در حوزه تکنولوژی و فناوری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سرمایه گزاری در حوزه فناوری باعث پیشرفت در کشور است باید در این زمینه بخصوص در استان بوشهر در حوزه آبزی و نخیلات تلاش های بیشتری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه باید درخصوص پرورش ماهی در قفس، آبیاری نخیلات و خرمای کبکاب اقدامات موثری انجام دهیم، افزود: برای خرید مولدین ماهی سی باس باید فناوری آن به کشور منتقل شود که در این خصوص وزیر جهاد تامین 100 قطعه ماهی مولد را برعهده گرفته که طی چند ماه آینده انجام خواهد شد.
رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر درخصوص سند آمایش سرزمین استان گفت: با ترسیم سند چشم انداز 20 ساله جهاد دانشگاهی بوشهر در آینده اتفاقات خوبی را در استان شاهد خواهیم بود.
وی عنوان کرد: آبیاری بسیاری از نخیلات در استان بصورت غرقابی انجام می شود که باید کشاورزان با دانش و سیستم قطره ای بیشتر آشنا شوند.
احمدی زاده درخصوص ساختمان جهاد دانشگاهی بیان کرد: ساختمان جهاد دانشگاهی برای حوزه آموزش و پژوهش کوچک است و در این خصوص با کمبود فضا مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: استان بوشهر باید ماموریتی ویژه درخصوص فناوری و دانش بنیان در حوزه های نفت و گاز، شیلات و آبزیان، نخیلات و کشاورزی داشته باشد که در این خصوص نیاز به برنامه ریزی تخصصی دارد.
رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در خصوص حوزه آموزش گفت: در سال گذشته بالغ بر 8793 نفر بصورت فراگیر در مرکز آموزش در رشته های فنی، پزشکی، هنر و ... تحت آموزش قرار گرفتند.
وی سلول های بند ناف را تنها راه درمان بیماری های خاص همچون سرطان، تالاسمی و ... دانست و گفت: 1650 نمونه سلول بند ناف در استان ذخبره کردیم و از استان های برتر در این زمینه هستیم.
احمدی زاده عنوان کرد: تاکنون 14 مرحله آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی انجام شده که در آخرین آزمون 570 نفر برای تامین اجتماعی شرکت کردند.
وی رسانه ها راعامل ایجاد جهاد دانشگاهی در استان بوشهر دانست و گفت:2 میلیارد تومان برای بازسازی و ترمیم ساختمان جهاد دانشگاهی هزینه شده است و پس از یکسال پیگیری و برطرف شدن مشکلات در ساختمان مستقر شدیم و از لحاظ نظام مهندسی مورد تایید قرار گرفته است.
احمدی زاده گفت: با توجه به پل ارتباطی جهاد دانشگاهی بین دانشگاه و صنعت، این نهاد در سایر صنایع مادر نیز به صورت خوشه‌ای توانایی فعالیت دارد و این عاملی برای ارتقاء صنعت استان بوشهر خواهد بود.
رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: مرکز ناباروری استان 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تخصیص، تکنیل و راه اندازی خواهد شد.
وی تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته در حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی، دبیرخانه دائمی روز ملی خلیج فارس در ماه آینده به بوشهر انتقال خواهد یافت.
احمدی زاده از جمله دستاوردهای جهاد دانشگاهی طی چند سال اخیر را برشمرد و عنوان کرد: عدم مراجعه زوجین نابارور به خارج استان، ایجاد 4 هزار شغل جدید و جدب 300 نفر درپارس جنوبی در راستای استغالزایی و ... از جمله دستاوردهای جهاد دانشگاهی است.

عکاس: ایمان خوشقدم

nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1nashast jahad 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group