سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افزایش شمار مبتلایان و بستری های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی رنگ قرمز خیلی پرخطر را به نقشه کرونایی این استان بازگرداند.

به گزارش دیارجنوب، دکتر قاسم برجویی فرد روز شنبه در این ارتباط اظهار داشت: براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با افزایش روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹، رنگ کرونایی شهرستان تنگستان که از ۱۸ تیرماه از آبی کم خطر به زرد با خطر متوسط و از ۲۵ تیر در وضعیت نارنجی پرخطر قرار گرفت در رنگ بندی جدید از امروز اول مرداد ماه به وضعیت قرمز خیلی پرخطر تغییر رنگ داد.
وی بیان کرد: همچنین شهرستان‌های دیلم، گناوه، جم و عسلویه نیز از رنگ آبی کم خطر به رنگ زرد پرخطر تغییر وضعیت داده اند.
برجویی فرد اضافه کرد: براین اساس در نقشه کرونایی جدید استان بوشهر شهرستان‌های دیلم، گناوه، دشتستان، دشتی، عسلویه و جم در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارند.

ghermez naghshe
وی ادامه داد: همچنین رنگ کرونایی بوشهر نیز از زرد با خطر متوسط به آبی کم خطر تغییر رنگ داده و براساس رنگ بندی جدید شهرستانهای بوشهر، دیر و کنگان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.
به گفته برجویی فرد در زمان حاضر ۱۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر قرمز، ۶۰ درصد زرد و ۳۰ درصد نیز در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا از سوم تیرماه تاکنون در این استان روند افزایشی داشته است.
برجویی فرد با اشاره به روند کاهشی ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا در استان بوشهر از ۱۵ فروردین سال جاری افزود: بر این اساس از اوایل تیرماه تاکنون روند بستری‌های مثبت کرونا از هشت بیمار به ۴۷ نفر افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: همچنین با وجود اینکه در خرداد ماه هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر ثبت نشده بود اما در هفته گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان به ثبت رسید.
برجویی فرد ادامه داد: آمارها و شمار مراجعان به مراکز بهداشتی استان بوشهر بیانگر سیر افزایشی بیماری کووید ۱۹ در این استان است و می‌طلبد مردم با حساسیت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی مقید باشند تا دچار پیک دوباره بیماری نشویم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه ویروس کرونا از بین نرفته و همچنان وجود دارد گفت: مردم در اجتماع ها، مکان‌های شلوغ و فضاهای سرپوشیده نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مقید باشند.
وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده شیوع ویروس کرونا در مناطق گرمسیری بویژه در فصل تابستان به دلیل استفاه از وسایل خنک کننده، بسته بودن فضا و نبود تهویه مناسب نسبت به دیگر مناطق خوش آب و هوا بیشتر است برهمین اساس می‌طلبد مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.
برجویی فرد اظهار کرد: تلاش می شود با همکاری مردم قبل از ورود به پیک جدید زنجیره انتقال ویروس در استان بوشهر قطع شود.
وی تاکید کرد: یادمان باشد تابستان گذشته در پیک پنجم کرونا طی ۲ تا سه هفته سراسر کشور در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار گرفت و مرگ روزانه ۸۰۰ نفر در کشور رقم خورد.
از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰۵هزار و ۴۶۸ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲ هزار و ۱۷۰ نفر نیز به علت ابتلای به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group