شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از پیگیری قضائی برای تصادف منجر به تلف و زخمی شدن آهوان در جزیره خارگ خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، فرهاد قلی نژاد صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه توسعه صنعتی در جزیره خارگ در دهه‌های گذشته موجب کمبود فضای زیستی آهوان در جزیره شده است.
وی اضافه کرد: جاده‌ها و تصادفات جاده‌ای امروز مهمترین تهدید حیات آهوان خارگ است که در سال‌های اخیر با تدوین و اجرای برنامه حفاظت آهوان خارگ و اقداماتی نظیر نصب گاردریل، سرعت‌کاه، تعیین سرعت و نصب تابلوهای هشدار دهنده در جاده‌های موجود تلاش شده که تعداد تصادفات و تلفات کاهش یابد.
قلی‌نژاد تصریح کرد: جا دارد رانندگان وسایل نقلیه در هنگام رانندگی به تابلوهای نصب شده و سرعت مجاز توجه نمایند بدیهی است در صورت تصادف جاده‌ای و زخمی یا تلف شده آهوان محیط زیست علیه رانندگان متخلف پیگیری قضائی خواهد کرد.

jade ahoo
وی تاکید کرد: زیستگاه‌های جزیره خارگ که بخش قابل توجهی از مساحت جزیره است به عنوان پناهگاه حیات وحش خارگ زیستگاه گونه‌های جانوری مهمی همچون آهو و آبسنگ‌های مرجانی است که تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.
تلف شدن ۲ آهو
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر نیز ضمن اشاره به تصادف اخیر آهوان خارگ و تلف شدن دو رأس آهو در یکی از جاده‌های جزیره خارگ گفت: متأسفانه عدم رعایت حداکثر سرعت مجاز و تعیین شده توسط رانندگان در جاده‌های بیرون شهری جزیره خارگ، علیرغم نصب تابلوهای هشدار دهنده و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در خصوص وجود آهوان در جزیره، باعث حوادث ناگواری از این دست شده که واقعاً جای تأسف دارد.
صادق پورسالم در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش تلفات آهوان بر اثر تصادف گفت: هم اکنون همه محورهای موجود در جزیره خارگ دارای تابلوهای هشدار دهنده حداکثر سرعت و عبور حیوانات وحشی بوده و در نقاطی که از لحاظ ایمنی جاده‌ها مشکلی نداشته سرعت گیر نصب شده است.
وی افزود: اطلاع رسانی لازم در سطح جزیره به صورت مداوم و از طریق رسانه‌های موجود و نصب بنر انجام می‌شود و در برنامه‌های آینده نیز موضوع افزایش تابلوها و سرعت گیرها با نظر راهنمایی و رانندگی شهرستان در سطح جزیره دنبال خواهد شد./ مهر

خبر مرتبط:

تلف شدن ۲ آهو در جزیره خارگ/ فیلم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group