جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

در پی انتشار‌ خبر‌ کو‌دک‌آزاری ۷ دانش‌آموز در فردوس توسط ‌معلم ۵۵ساله، ‌دادستانی این شهرستان‌ از صدور حکم ۵ سال حبس برای این متهم خبر داد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در پی انتشار خبر کودک‌آزاری‌ 7 دانش‌آموز‌ توسط معلم مرد 55ساله در فردوس، سید‌علیرضا موسوی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأیید این خبر گفت:‌ اردیبهشت ماه سال جاری فردی با هویت "م.د." دارای 28 سال سابقه خدمت که تاکنون هیچ‌گونه سوء‌سابقه‌ای نداشته ‌در محل پارکینگ منزل مسکونی خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی هفت نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است که متهم طی فرآیند آموزش، به‌گفته دانش‌آموزان متأسفانه آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است.
روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی نیز ‌با تأیید این موضوع اعلام کرد که اصل اتهام وارده کودک‌آزاری است که پرونده قضایی 7 نفر شاکی در خرداد ماه ثبت و رأی آنها صادر شد که در محاکم تجدیدنظر استان قابل اعتراض و پرونده یک نفر از آنان در شعبه تجدیدنظر استان درحال رسیدگی است.

koudakazari‌پس از سیر روند قانونی پرونده، متهم به پنج سال حبس تعزیزی و 2 سال عدم اقامت در فردوس محکوم شده است که گویا حداکثر مجازاتی که در قانون برای این جرم تعیین شده نسبت به محکوم این پرونده اعمال شده است که البته در ادامه رسیدگی‌های قضایی با اعتراض یکی از شاکیان پرونده به شعبه تجدیدنظر استان ارسال شده است و جریان رسیدگی ادامه دارد.
براساس گزارش روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی، متهم پرونده هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد و رسیدگی قضایی در جریان می‌باشد. لازم به ذکر است هرگونه نشر اکاذیب و دامن زدن به شایعات در نشریات و فضای مجازی برابر قانون جرم محسوب می‌شود و پیگرد قضایی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و پرورش به‌محض اطلاع از موضوع آزار و اذیت کودکان در شهرستان فردوس، پیگیری مستمر را در دستور کار قرار داده که منجر به تشکیل پرونده در دادگستری و هیئت رسیدگی به تخلفات اداری شده است.
وی افزود: اردیبهشت ماه سال جاری فردی 55ساله با هویت ‌"م‌.‌د." دارای 28 سال سابقه خدمت که تاکنون هیچ گونه سوءسابقه‌ای نداشته است، در محل پارکینگ منزل مسکونی خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی هفت نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: فرد مذکور طی فرآیند آموزش خود، به‌گفته دانش‌آموزان متأسفانه آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group