جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و احتمال وقوع پیک هفتم در ایران، مقامات بهداشتی تزریق دُز چهارم را پیشنهاد کرده‌اند که در این خبر یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در کرمانشاه شرایط تزریق دُز چهارم واکسن کرونا را توصیف می‌کند.

به گزارش دیارجنوب دکتر سیاوش وزیری متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: واکسن‌های غیرفعال شده ویروسی برای استفاده در دُز بوستر ضعیف و ناکارآمد هستند، واکسن‌هایی که با اجزای پروتئینی بازترکیب هستند توانایی تقویت تمامی پلتفرم‌ها را دارند.

وی ادامه داد: چنانچه ۳ دوز اول را واکسن آسترازنیکا زده‌اید برای دوز چهارم واکسن پاستوکوک پلاس، رازی، اسپایکوژن و آسترازنیکا پیشنهاد می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری تصریح کرد: اگر ۳ دوز اول را سینوفارم زده‌اید، برای دُز چهارم واکسن پاستوکوک پلاس، اسپایکوژن، رازی، آسترازنیکا و سینوفارم بزنید.

وی اضافه کرد: چنانچه ۳ دُز اول را برکت زده‌اید، پاستوکوک پلاس، رازی، اسپایکوژن، برکت و آسترازنیکا بزنید.

vaksan co

وزیری خاطرنشان کرد: واکسن‌های رازی، اسپایکوژن و پاستوکوک برای افرادی که ۳ دُز اول را پاستوکوک زده‌اند، پیشنهاد می‌شود.

وی گفت: چنانچه ۲ دُز اول را سینوفارم و دُز سوم را پاستوکوک پلاس زده‌اید برای دوز چهارم واکسن اسپایکوژن ، رازی و پاستوکوک پیشنهاد می‌شود.

وزیری اظهار کرد: اگر ۲ دُز اول را سینوفارم و دوز سوم را آسترازنیکا زده‌اید دُز چهارم بهتر است از واکسن‌های رازی، اسپایکوژن، پاستوکوک و آسترازنیکا استفاده کنید.

وی گفت: افرادی که ۲ دُز اول را آسترازنیکا یا اسپوتنیک و دُز سوم‌ را پاستوکوک پلاس زده‌اند، دُز چهارم‌ از واکسن‌های اسپایکوژن، رازی و پاستوکوک استفاده کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group