پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: استفاده از سه وسیله تاب دارای نشیمن فلزی و همچنین تاب‌های کجاوه‌ای و خانواده (فلزی و غیراستاندارد) در پارک‌ها و شهربازی این استان ممنوع بوده و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید نسبت به این موضوع نظارت لازم را داشته باشند.

به گزارش دیارجنوب، محمدرحیم بهره‌مند روز یکشنبه در نشست شورای استاندارد استان بوشهر اظهار کرد: با وجود تذکرهای مکررهای داده شده تجهیزات ممنوعه در برخی از شهرها و روستاها دیده می‌شود که از لحاظ استانداردی به طور کامل غیراستاندارد هستند.
وی بیان کرد: خرید چنین تجهیزاتی بدون تردید اتلاف اعتبار و بودجه دولتی بوده که جان شهروندان و بویژه کودکان به عنوان قشری با آسیب پذیری بالا را به دنبال دارد.
بهره‌مند ادامه داد: حتی سازه‌های پارک‌های بادی ویژه بازی کودکان نیز استاندارد خاص خود را داشته که باید نسبت به استانداردسازی آن اقدام شود.

shahrebazi
وی اظهار کرد: برخی از تجهیزات ممنوعه مانند نشیمن فلزی تاب‌ها با همکاری دادستانی‌ها از سطح شهرستان‌های استان بوشهر جمع آوری شده ولی با این وجود هنوز برخی از افراد اقدام به بکارگیری آن در پارک‌ها می‌کنند.
بهره‌مند ادامه داد: از شهرداری‌ها و بویژه شهرداری مرکز استان به عنوان الگویی برای سایر شهرداریها انتظار است در همکاری و تعامل دو سویه با داره کل استاندارد نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند.
وی گفت: در حوزه استاندارد این راهش نیست که با بکارگیری چند کارشناس در بخش حقوقی نسبت به استانداردسازی اقدام شود بلکه باید بخش‌های مختلف خودشان پیشگام این موضوع باشند.
بهره‌مند اظهار کرد: سال گذشته در مجموع هفت هزار بازرسی از واحدهای صنفی از نظر دارا بودن کالای استاندارد انجام شده است.
وی ادامه داد: استان بوشهر از حیث آزمایشگاه‌های همکار ظرفیت خوبی دارد و اکنون از قطب‌های مهم کشور است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group