چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خیز دوباره کرونا؛ افزایش ابتلا و شمار بستری‌های مبتلایان به این ویروس رنگارنگ شدن نقشه کرونایی این استان را به دنبال داشته است. 

به گزارش دیارجنوب، دکتر قاسم برجویی فرد روز شنبه در این ارتباط اظهار داشت: براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با افزایش روند ابتلا به ویروس کرونا، رنگ کرونایی شهرستان تنگستان که شنبه هفته گذشته ۱۸ تیرماه از آبی کم خطر به زرد با خطر متوسط تغییر رنگ داده بود این هفته به نارنجی پرخطر تغییر کرد.
وی بیان کرد: همچنین شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و دشتی این استان نیز از آبی کم خطر کرونایی به زرد با خطر متوسط تغییر رنگ دادند.
برجویی فرد اظهار کرد: نقشه کرونایی استان بوشهر نشان می‌دهد شهرستان‌های گناوه، دیلم، کنگان، دیر، جم و عسلویه همچنان در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.
وی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت پرخطر، ۳۰ درصد در وضعیت زرد با خطر متوسط و ۶۰ درصد نیز در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

rangbandi c
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا از سوم تیرماه تاکنون در این استان روند افزایشی داشته است.
برجویی فرد با اشاره به روند کاهشی ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا در استان بوشهر از ۱۵ فروردین سال جاری افزود: بر این اساس از اوایل تیرماه تاکنون روند بستری‌های مثبت کرونا از هشت بیمار به ۴۷ نفر افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: همچنین با وجود اینکه در خرداد ماه هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر ثبت نشده بود اما در هفته گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان به ثبت رسید.
برجویی فرد ادامه داد: آمارها و شمار مراجعان به مراکز بهداشتی استان بوشهر بیانگر سیر افزایشی بیماری کووید ۱۹ در این استان است و می‌طلبد مردم با حساسیت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی مقید باشند تا دچار پیک دوباره بیماری نشویم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه ویروس کرونا از بین نرفته و همچنان وجود دارد گفت: مردم در اجتماع ها، مکان‌های شلوغ و فضاهای سرپوشیده نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مقید باشند.
وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده شیوع ویروس کرونا در مناطق گرمسیری بویژه در فصل تابستان به دلیل استفاه از وسایل خنک کننده، بسته بودن فضا و نبود تهویه مناسب نسبت به دیگر مناطق خوش آب و هوا بیشتر است برهمین اساس می‌طلبد مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.
برجویی فرد اظهار کرد: تلاش می شود با همکاری مردم قبل از ورود به پیک جدید زنجیره انتقال ویروس در استان بوشهر قطع شود.
وی تاکید کرد: یادمان باشد تابستان گذشته در پیک پنجم کرونا طی ۲ تا سه هفته سراسر کشور در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار گرفت و مرگ روزانه ۸۰۰ نفر در کشور رقم خورد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده یک میلیون و ۸۷۶هزار و ۳۱۰ دُز واکسن تاکنون در این استان تزریق شده است.
به گفته برجویی فرد از این شمار واکسن تزریق شده ۸۲۱هزار و ۷۷۴ نفر نوبت اول، ۷۴۵هزار و ۱۳۱ نفر نوبت دوم، ۳۰۸هزار و ۷۶۱ نفر نوبت سوم و ۶۴۴ نفر نیز نوبت چهارم واکسن خود را دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: بر این اساس ۸۵.۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر یک نوبت و ۷۸.۹ درصد هر ۲ نوبت، ۳۶.۷ درصد نوبت سوم واکسن را تزریق کرده اند.
برجویی فرد در باره واکسیناسیون رده سنی پنج تا ۱۲ سال استان بوشهر گفت: تاکنون ۶ درصد این جمعیت نوبت اول و ۲.۶ درصد نوبت دوم واکسن خود را تزریق کرده که انتظار می‌رود خانواده‌ها در مورد واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به افزایش موارد کرونا در کشورهای اروپایی و کشورهای همجوار در روزهای اخیر و نگرانی از آغاز موج بعدی کرونا، در راستای ارتقای سلامت جامعه تزریق یک نوبت یادآور به همه افراد بالای ۱۸ سال که کمتر از ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن آنها گذشته باشد توصیه می‌شود تزریق هر کدام از انواع واکسن‌های موجود برای دُز یادآور فارغ از نوع واکسن‌های تزریقی قبلی بی مانع است.
برجویی فرد ادامه داد: دریافت نوبت سوم واکسن در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال فقط در افراد با بیماری زمینه ای و نقایص سیستم ایمنی توصیه می‌شود اما تزریق هر دو دُز واکسن برای این گروه سنی برای پیشگیری از بیماری ضروری است.
وی اظهار کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی محل سکونت خود از محل انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ مطلع شوند و در صورت افزایش بار مراجعه ها، برای سهولت ارائه خدمات واکسیناسیون در روزهای آینده ،سالن‌های تجمیعی واکسیناسیون راه اندازی می‌شود.
از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰۴هزار و ۹۶۶ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲ هزار و ۱۶۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹جان خود را از دست داده‌اند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group