جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۴ استان و همچنین ورود گرد و خاک از سمت عراق به ایران خبر داد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از همشهری آنلاین، آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت آینده در مناطقی از هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
چهارشنبه (۲۲تیرماه) در غرب هرمزگان و جنوب شرق فارس رگبار پراکنده رخ می‌دهد. طی ۳ روز آینده در شمال غرب، غرب و سواحل شمالی کشور روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: در این مدت به سبب تشکیل متناوب گردوخاک روی عراق، در استان‌های مرزی واقع در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور گاهی گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.
همچنین، شرق دریای عمان و تنگه هرمز مواج انتظار می‌رود.

gard khak
پنجشنبه (۲۳ تیرماه) در کل کشور جوی آرام و پایدار استقرار خواهد داشت. جمعه و شنبه (۲۴ و ۲۵ تیرماه) ابرناکی گاهی همراه با وزش باد شدید و رگبار و رعد وبرق در جنوب شرق سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود و شرق دریای عمان متلاطم خواهد بود.
تا آخر هفته در نواحی از نوار شرقی و جنوب غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان و تهران، اصفهان و برخی مناطق مرکزی کشور وزش باد شدید و در بعضی ساعات خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.
وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده
آسمان تهران فردا (۲۲ تیرماه) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ و روز پنجشنبه (۲۳ تیرماه) صاف و گاهی ظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ تیرماه) اهواز با دمای ۴۷ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group