پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رییس شورای حفاظت آزمون سراسری از محدودیت اینترنت در مناطق حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در روزهای پنجشنبه ۹ و جمعه ۱۰ تیرماه به منظور حفظ حقوق داوطلبان خبر داد و گفت: با تلاش عوامل امنیتی، انتظامی و قضایی تعدادی از فروشندگان سوالات جعلی و غیر واقعی کنکور ۱۴۰۱ دستگیر شدند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، محمد حسین حاجیلو با تشریح اقدامات گسترده برای حفظ امنیت آزمون سراسری اظهار داشت:با پیگیری انجام شده به منظور حفظ حقوق عموم داوطلبان پر تلاش و جلوگیری از هرگونه اقدام افرادی که به ناحق در پی کسب رتبه در آزمون سراسری هستند دسترسی به اینترنت در دانشگاه‌ها و مدارس محل برگزاری آزمون سراسری، در ساعات برگزاری این آزمون محدود شد.

konkoor porseshname
وی با بیان اینکه فردا بیشترین تعداد داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی به رقابت می‌پردازند، یادآور شد: تمامی حوزه‌های آزمون به دستگاه آشکارساز ابزار الکترونیکی مجهز شده‌اند و به همراه داشتن یا استفاده از ابزارهای الکترونیکی ارتباطی در داخل حوزه آزمون با هر مشخصاتی موجب محرومیت و پیگیرد قانونی این افراد می شود.
رییس شورای حفاظت آزمون سراسری خاطرنشان کرد: با تلاش عوامل امنیتی، انتظامی و قضایی تعدادی از عوامل گروه‌هایی که اقدام به فروش سؤالات جعلی کنکور یا وسایل الکترونیکی ارتباطی برای تقلب کرده بودند، بازداشت شدند، البته همه سؤالات فروخته شده کاملاً جعلی و غیر واقعی هستند.
حاجیلو تاکید کرد: داوطلبان و والدین گرامی آنها اطمینان داشته باشند آزمون سراسری با حفاظت و امنیت کامل و در شرایط مطلوب در حال برگزاری است.
به گزارش ایرنا، ‌در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب ثبت نام کردند که این آزمون از روز گذشته (چهارشنبه هشتم تیر ماه) و با رقابت گروه آزمایشی هنر در سراسر کشور آغاز شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group