پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

نماینده مردم بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشستی با وزیر نفت مساله تامین اعتبار پروژه راه‌آهن بوشهر – شیراز بررسی و مقرر شد تا مطالعات اولیه برای شناسایی و هماهنگی منبع تهاتر نفتی آغاز شود.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم جمیری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: یکی از محورهای نشست بحث و بررسی با جواد اوجی وزیر نفت تکمیل پروژه مهم راه آهن بوشهر به شیراز بود که در سفر رئیس جمهور به بوشهر، بهره گیری از ظرفیت تهاتر نفتی برای تامین اعتبار مورد نیاز آن وعده داد و به دنبال آن نشست‌هایی نیز برگزار شد اما به دلایلی این جلسه‌ها متوقف مانده است.
وی ادامه داد: یکی از این دلایل لزوم شناسایی و هماهنگی منبعی بود که بتواند در این میدان حضور یابد و این اعتبار را تقبل کند که مجری طرح برای این اقدام اعلام آمادگی کرد تا بزودی مطالعات در این زمینه آغاز شود.

rahahan b
جمیری افزود: پس از آن با موافقتی که وزارت نفت در این ارتباط خواهد داشت و مقدماتی که در نشست روزهای گذشته با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه فراهم شد، فرایند اجرایی این پروژه حیاتی ادامه می‌یابد.
وی اظهار کرد: این نشست‌ها برای حل مساله تامین اعتبار پروژه راه آهن بوشهر بسیار مهم بود تا بتوانیم این مساله را حل شده ببینیم.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هماهنگی با سرمایه گذار برای ساخت پالایشگاه تولید بنزین و دیگر فرآورده‌ها در شمال استان بوشهر دیگر محور گفت‌و گو در این نشست بود که توافق اولیه در این زمینه صورت گرفت.
جمیری افزود: این سرمایه گذاری با رقمی خوب و اشتغال‌زایی مناسب نقشی مهم در اقتصاد شمال استان دارد.
وی عنوان کرد: هماهنگی اولیه برای تامین خوراک این پالایشگاه با حضور سرمایه‌گذار با وزیر نفت، گاز و پتروشیمی مورد توافق قرار گرفت که پیش بینی می‌شود در ادامه به نتیجه نهایی برسد.
پروژه راه‌آهن بوشهر – شیراز در دولت نهم کلید خورد اما چنان کند پیش رفت که انتظار برای تکمیل آن حالا ۱۴ ساله شده و با این همه تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی را تجربه کرده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group