شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: در راستای اجرای دستور رئیس جمهور در تعیین حریم ۶۰ متری دریا در استان بوشهر دو هزار و ۷۰۰ هکتار از سواحل استان سند دار شده است.

به گزارش دیارجنوب، غلامرضا منتظری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای دستور آزاد سازی سواحل برای استفاده عموم، تا کنون ده هزار متر از طول سواحل استان به وسعت ۵۴ هکتار از اشغال دستگاه‌های اجرایی و دیگر نهاد‌ها آزاد شده است.
مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر ادامه داد: همچنین در راستای اجرای دستور رئیس جمهور در تعیین حریم ۶۰ متری دریا در استان بوشهر دو هزار و ۷۰۰ هکتار از سواحل استان سند دار شده است.

sanad malekiyat
وی تصریح کرد: در مبارزه با زمین خواری در این مدت هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی از تصرف افراد سودجو آزاد شده است و با صدور رای قطعی بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی رفع تصرف شده و بقیه در دست اقدام است.
منتظری با اشاره به طرح کاداستر و جلوگیری از تصرف سودجویان گفت: بیش از یک میلیون و ۲۶۲ هزار هکتار از اراضی استان را نواحی مرتعی تشکیل می‌دهد که ضمن ممیزی این مراتع بر تقویم کوچ و ییلاق و قشلاق عشایر نیز نظارت جدی صورت می‌گیرد./ فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group