جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: براساس بررسی‌های انجام شده ۱۵ درصد کنتورهای مشترکان آب در این استان خراب هستند که براساس برنامه ریزی انجام شده ۱۰ درصد این کنتورهای خراب خریداری و تعویض می‌شوند.

به گزارش دیارجنوب، ابوالحسن عالی روز پنجشنبه در این ارتباط افزود: براین اساس در زمان حاضر شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ۶ هزار دستگاه کنتور آب جدید خریداری کرده و قرار است کنتورهایی که به دلیل فرسودگی و پایان عمر مفید خراب هستند به صورت رایگان تعویض شوند.
وی بیان کرد: در کنار فرسودگی و پایان عمر مفید پمپاژ مستقیم، اتصال به آب گرم، قرار گرفتن کنتور آب در معرض آفتاب، گرد و خاک، طوفان و باد و آسیب فیزیکی از جمله عوامل آسیب زا به کنتورهای آب است.
عالی اظهار کرد: با توجه به فاصله زیاد بین کنتورهای خراب و توان مالی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تلاش شده در این مدت ۱۰ درصد از این کنتورها که به دلیل فرسودگی خراب شده اند، تعویض شوند.

kontor aab
وی یادآور شد: یکسری از مشترکان آب نیز در استان بوشهر وجود دارند که از خراب بودن کنتور آب خود سود می برند که در حال شناسایی هستند و این مشترکان باید با اجبار نسبت به تعویض کنتور آب خود اقدام کنند.
اصلاح ساختار شبکه آبرسانی شهر بوشهر گامی برای بهبود شرایط آبرسانی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در باره وعده حذف نوبت بندی آب در مرکز این استان گفت: طرح هایی برای افزایش زمان آبگیری در مناطق شهری بوشهر در دست اجرا است اما نمی توان قول و وعده حذف نوبت بندی را به مردم داد.
وی اضافه کرد: شبکه ۷۰ ساله آبرسانی شهر بوشهر به دلیل گسست ها و شکاف هایی که در بافت شهری وجود دارد به صورت غیرفنی و غیراصولی توسعه پیدا کرده است و به همین دلیل آبرسانی به این مناطق براحتی انجام نمی‌شود.
عالی ادامه داد: شبکه آبرسانی شهر بوشهر برای رفع جیره بندی در بخش شمالی این شهر نیازمند اصلاحات ساختاری در خطوط اصلی آبرسانی است.
وی بیان کرد: از این رو خط انتقال اصلی از مجموعه آبرسانی اُندُربُندُر (خیابان شهدای دریایی) تا فلکه قدس طراحی شده که آب را در ۲ سمت این لوله بهتر مدیریت می کند و در زمان حاضر فاز ۲ این طرح لوله از خیابان فنس تا خیابان ملاصدرا اجرا شده است، فاز اول نیز از ُاندُر بُندُر و زمین های نیروی هوایی تا خیابان فنس هم مصوب شده است.
عالی ادامه داد: این پروژه نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است که با اجرایی شدن آن، ساعت آبگیری در بخش شمالی بوشهر بهبود می‌یابد به این معنی که اگر در زمان حاضر در هر ۴۸ ساعت، حدود ۶ تا ۷ ساعت امکان برداشت آب وجود دارد، به برداشت ۶ ساعت آب در ۲۴ ساعت می رسد و در گام بعد می توان به سمت شبانه روزی شدن آب در بوشهر رفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر درباره زمان اجرایی شدن این طرح گفت: اصلاح خطوط آبرسانی در بخش شمالی شهر بوشهر بستگی به تامین اعتبار دارد.
وی در باره وضعیت آبرسانی در جنوب شهر بوشهر گفت: وضعیت خطوط آبرسانی در جنوب بوشهر مناسب تر است اما در این مناطق با کمبود منابع آب روبرو هستیم که با اجرای آب شیرین‌کن‌ها، زمان آبگیری این محله‌ها بیشتر می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه طبق پیش بینی ها، در سال آبی جدید که از مهرماه آغاز می شود نیز با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنیم، اظهار کرد: برهمین اساس امسال، سال طلایی برای وارد مدار شدن آب شیرین کن ها است تا وابستگی به منابع آبی کازرون کمتر شود.
وی تاکیدکرد: در زمان حاضر بخش‌های ارم و بوشکان از توابع شهرستان دشتستان و شهرستان جم استان بوشهر دچار تنش آبی هستند.
فاضلاب در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم دردست اجرا است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر درباره فاضلاب گفت: در زمان حاضر شمار مشترکان فاضلاب در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم ۱۰۰ هزار انشعاب است.
عالی اظهار کرد: هرچند سیاست کشور اجرای طرح فاضلاب در شهرهای ساحلی نیست ولی تنها شهر غیرساحلی مطرح برای فاضلاب در استان بوشهر شهر برازجان است که با اجرای شبکه فاضلاب پساب آن به بخش کشاورزی اختصاص می یابد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group