پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیرعامل شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر گفت: مطالعات نخستین شهرک زیست فناوری جنوب کشور در بندر دلوار این استان آغاز شد.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین حسینی روز دوشنبه در حاشیه بازدید مسئولان اقتصادی استان بوشهر از شهرک صنعتی این شهرستان اظهار کرد: شهرک زیست فناوری نیاز جنوب کشور و بویژه استان بوشهر است که در این زمینه برای شهرک دلوار با همکاری دانشگاه خلیج فارس انتخاب مشاور انجام شده تا مراحل مطالعاتی آن انجام و با مصوبه هیات مدیره شرکت شهرک‌‎های صنعتی کشور و سپس مصوبه دولت نخستین زیست فناوری جنوب کشور در استان بوشهر ایجاد شود.
وی گفت: پس از طی فراینده یاد شده در قانون بودجه اعتبارات موردنیاز شهرک زیست فناوری تامین و کار احداث زیرساخت موردنیاز آن آغاز می‌شود.
حسینی یادآور شد: مساحت این شهرک ۹۶ هکتار است که با مساعدت دستگاه های کمک کننده به تولید در استان بوشهر از جمله اداره‌های کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین امور اراضی به ۲۰۰ هکتار یا بیشتر از آن افزایش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: در ارتباط با ناحیه صنعتی جم میز تمهیدات لازم اندیشیده شده و پیمانکار تامین برق و تسطیح آن انتخاب شده است.

bazdid sanati bo 1
حسینی یادآور شد: امسال چند شهرک صنعتی استان بوشهر با محدودیت زمین مواجه بودند که با تلاش‌های انجام شده ۷۵ هکتار برای برازجان خریداری شد که امیدواریم زودتر مراحل نقل و انتقال انجام و زیرساحت لازم احداث شود.
وی در ارتباط با منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر نیز اظهار کرد: احداث زیرساخت‎های منطقه ویژه اقتصادی شمال بوشهر با انتخاب ۶ پیمانکار در بخش‌های مختلف حصارکشی، جاده دسترسی و سایر زیرساخت‌های موردنیاز اعم از آب، برق و گاز آغاز شده است.
حسینی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی شمال بوشهر سالیان سال مصوب شده بود که پس از صدور مجوز محیط زیستی در جریان سفر سال گذشته رئیس جمهور به این استان مصوبه‌های خوبی برای آن دیده شد.
وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ بخش تعهدات انجام و منابع مالی احداث زیرساخت‎های منطقه ویژه اقتصادی شمال بوشهر تامین شده است.
حسینی ادامه داد: عملیات اجرایی فاز نخست این منطقه در حدود ۶۷۰ هکتار آغاز شده که امیدواریم با تزریق منابع بیشتر در چند ماه آینده به اتمام برسد.
وی عنوان کرد: سرمایه گذاران زیادی برای این منطقه داوطلب هستند که با تامین زیرساخت برای سرمایه‌گذاران جواز صنعتی صادر و زمین موردنیاز آنها تامین خواهد شد.
حسینی افزود: با فرایند کنونی پیش بینی شده تا پایان سال زیرساخت‌ها تامین و پروانه بهره‌برداری منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر صادر شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر گفت: در شهرک صنعتی ۲ بوشهر زیرساخت‌هایی احداث شده و یا در دست احداث است که در مذاکره با شرکت خدمات رسان هماهنگی لازم در این زمینه انجام شده است.
وی بیان کرد: مساحت شهرک صنعتی ۲ بوشهر حدود ۴۰۰ هکتار است که تلاش تا این مساحت به ۸۰۰ هکتار افزایش پیدا کند.
حسینی در بخش دیگری اظهار کرد: در نخستین نمایشگاه بین المللی واحدهای تولیدی دانش بنیان کشور با حضور ۱۸ استان و ۷۲ واحد تولیدی در تهران برپا شده است که از استان بوشهر نیز ۲ شرکت در این این نمایشگاه حضور پیدا کردند.
وی افزود: امیدواریم در سالی که به نام دانش بنیان است با تدابیر اندیشیده شده واحدهای استان به سمت تولید دانش بنیان حرکت کنند.
تاکنون در شهرک و نواحی صنعتی استان بوشهر پروانه بهره‎برداری برای ۴۲۳ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۸۱۰ و اشتغال ۶ هزار و ۲۱۰ نفر صادر شده که از این شمار اکنون ۷۲ واحد غیرفعال است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group