پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

امروز در برخی مناطق رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، امروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.
روز‌های جمعه و شنبه در مناطق ذکر شده و بخش‌هایی از ارتفاعات البرز مرکزی و یکشنبه در شمال غرب کشور رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.
طی سه روز آینده در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

havashenasi
امروز گرد و خاک انتقالی از کشور‌های همسایه غربی موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید اُفقی در نوار غربی و جنوب کشور، به تدریج بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع بر دامنه‌های البرز خواهد شد.
همچنین امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز، جنوب شرق، شرق و شمال شرق افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. این شرایط شنبه در نواحی شرق و شمال شرق حاکم خواهد بود.
شنبه مجدد با شکل گیری توده گردوخاک روی کشور‌های عراق و سوریه و انتقال آن به نوار غربی کشور برای این نواحی کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.
امروز در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور افزایش محسوس دما رخ خواهد داد. همچنین از شنبه تا دوشنبه در اغلب نقاط کشور روند تدریجی افزایش دما انتظار می‌رود.
امروز دریای خزر و طی دو روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهند بود. این شرایط شنبه برای شرق دریای عمان و مرکز خلیج فارس انتظار می‌رود. یکشنبه شرق دریای عمان و به تدریج نیمه غربی خلیج فارس و دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر مواج پیش بینی می‌شوند./ باشگاه خبرنگاران جوان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group