سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: مشترکانی که مصرف برق آن‌ها بین ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ کیلووات باشد، می‌توانند با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی قبض برق رایگان دریافت کنند. 

به گزارش دیارجنوب، غلامرضا حشمتی ظهر امروز در گفتگو خبرنگاران اظهار داشت: امسال وزارت نیرو مشوق‌های خوبی برای کاهش مصرف در بخش خانگی در نظر گرفته است که بر اساس آن مشترکان به ازای هر کیلو وات کاهش در مصرف نسبت به همان بازه زمانی سال گذشته خود، به ازای هر کیلووات ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: در بخش کشاورزی، بر اساس مصوبه وزارت نیرو کشاورزان امسال می‌توانند ۱۹ ساعت از برق استفاده کنند که اگر ۱۳ تا ۱۷ ساعت استفاده نداشته باشند در این صورت برق آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود.

ghabz bargh
وی تصریح کرد: مشترکان خانگی۸۰ درصد برق استان بوشهر را مصرف می‌کنند و دیگر بخش‌ها در مجموع ۲۰ درصد از برق مصرفی این استان را به خود اختصاص می‌دهند، بنابراین صرفه‌جویی در مصرف برق در بخش خانگی اهمیت زیادی دارد.
حشتمی گفت: تا کنون حدود ۴۰ مگاوات در بخش اداری، ۲۰ تا ۲۵ مگاوات در کشاورزی و ۲۰ مگاوات در بخش صنعتی صرفه جویی روزانه داشته‌ایم که در مجموع حدود ۹۵ مگاوات به اندازه ظرفیت یک نیروگاه متوسط مدیریت مصرف روزانه در استان بوشهر اتفاق افتاده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر خاطر نشان کرد: فصل تابستان بخاطر ورود بار سرمایشی به چرخه مصرف، فشار مضاعفی به صنعت برق وارد می‌شود و در سال‌های اخیر هم شاهد ناترازی میان مصرف و تولید بوده‌ایم که کاهش بارندگی و حجم ورودی آب به سد‌ها و توسعه نامناسب تولید در سال‌های گذشته از عوامل مهم این ناترازی است./ فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group