جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

سازمان هواشناسی در هشدار نارنجی از توفان گرد و خاک در شمال سیستان ‌و بلوچستان، جنوب و نوار شرقی خراسان جنوبی و نوار شرقی کرمان طی امروز و فردا خبر داد. 

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، در نواحی مستعد توفان گردوخاک و احتمالا توفان شن پیش بینی می‌شود.
منطقه اثر امروز در شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و نوار شرقی خراسان جنوبی و نوار شرقی کرمان و روز دوشنبه در جنوب و نوار شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان است.
اثر مخاطره نیز اختلال در تردد، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید است.

gard khak b
سازمان هواشناسی نسبت به آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، سقوط اشیاء از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی هشدار داد.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، هوا در سایر مناطق کشور صاف و آفتابی همراه با افزایش تدریجی دما خواهد بود.
همچنین تا روز سه شنبه شرق دریای عمان، چابهار در سیستان و بلوچستان ارتفاع امواج حداکثر ۱/۵ متر، از اواخر وقت سه‌شنبه تا صبح جمعه به سبب تشدید جریانات شمال غربی ارتفاع امواج در ساحل درحد و فاصل خلیج گواتر تا چابهار حداکثر ۲ متر پیش بینی می‌شود.
این خبر می افزاید: خلیج فارس و تنگه هرمز طی پنج روز آینده آرام پیش بینی می‌شود و تنها خلیج فارس بخش‌های شمالی و مرکزی از پیش از ظهر سه‌شنبه تا پیش از ظهر چهارشنبه به سبب جریانات شمال غربی، افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج حداکثر یک متر پیش بینی می‌شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group